hvad for noget træ har jeg fået?

jeg har bestilt brænde i bilka, 2 tårne blandet løv, spørgsmålet er nu hvad for noget træ er det jeg har fået, er det godt eller skidt? det ligner det er det samme træ på begge tårne og den samme slags i hele tårnet..
 nogen trækyndige der kan sige mig hvad træ det er?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nå det viste sig at der også var andet træ inden i stakken, bla. noget birk og noget jeg tror er eg. så det er vist bare blandet træ.
jeps løvtræ er alle de træarter som taber bladene om vinteren. som regel er det dog udpenslet lidt da der er løvtræarter som brænder stort set lige så hurtigt som fyrtræ, så vidt jeg husker stod der på bilkas side at det var uden et par løvtræsarter.

hvis det er primært bøg kan jeg jo være ganske tilfreds, det ene bur var vist stort set kun træarten fra billedet, det andet var blandet, den samme træart, samt en del birk og noget jeg tror var eg. det ene tårn var lidt lavt i toppen, det andet var så fyldt op over toppen, så jeg fik vist det jeg skulle have..

der burde være en side man kan se hvordan barken på forskellige træer ser ud, så ved man hvad man får
Hey du.. jeg synes det ligner elletræ, det er desværre sjældent de fylder bøg eg og ask i det der kaldes blandet løv..
http://skov-info.dk/haefte/18/kap07.htm

vh
Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis