traktor hvad skal jeg købe og hvor må jeg køre

Hej
Jeg bliver snart 16 og ville gerne have en traktor til forskelige formål men det område er vist ikke lige det mest belyste så nu spørger jeg altså her ved ikke hvor jeg ellers skal spørger

Til at starte med så er det Traktor kørekort
Hvordan kan jeg tage det? har hørt man skal have egen traktor med er det noget man kan leje så man ikke selv skal fragte den? hvor dyrt er det ca at tage traktor kørekor ialt?

så kommer vi så til køb af traktor
Man skal nok købe brugt ikk? jeg har et budget på ca 10-15k det skal helst være med lukket hus kan det lade sig gøre?

så til hvad jeg må
Jeg er helt med jeg må køre på privat grund uden postbuddet kan komme ind osv. men vis jeg nu skal køre på offentlig vej der har jeg nogle ting jeg skal bruge den til

Transport f.eks ned og handle ind
Transport af ATV til skov på en vogn? hvad er kravene til vognen?
Transport af træ fra skove
Må jeg køre på en landevej hvor man må køre 80(jeg må jo kun køre 30)
Må jeg køre feks 20 km for at hente træ(hver vej)


håber i kan oplyse for syntes det er noget rodet noget
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, det letteste er nok bare at ringe til politiet og spørge.. Men dit postnummer og ønsket om en traktor kan jeg ikke få til at hænge sammen???
Der er jo meget langt mellem sådan et køretøj i København.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ungdomsskoler udbyder sådanne kursuser. Pris skulle være omkring 5.000. Men du skal nok lidt ud på landet for at finde en udbyder. Her stiller kørelæreren en traktor til rådighed.

Hvis du vil bruge traktoren til ikke erhverv og du vil ud og køre på landevejen. Så skal den være indregistret og forsikret, samt nysynet. Så passer budget nok ikke længere.




Husk: Rigeligt med ølpauser.

Nu har jeg et sommerhus på landet
Hvor meget vil indregistering forsikring osv ca koste
jeg kikkede lige på den blå avis og fandt en traktor med nummerplade til ca. 12K men ellers har jeg ikke meget forstand på det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af uldal på 21 sep 2011 14:51
du får ikke meget traktor, der kan noget, for 12.000. Hvis du starter med at henvende dig til en kørerlærer, så kan han sætte dig ind i tingene. De er SÅ kloge!

Undskyld til trådstarter, Men de virklig kloge er:

http://www.youtube.com/watch?v=ICXr...re=related


fase
Uden nummerplader må du ikke hente produkter (eks. brænde) uden for egen matrikel, og du må kun transportere de redskaber, som traktoren selv skal bruge til en given opgave.

Men her er lidt, som jeg har sakset fra nettet:
Uindregistrerede traktorer
Er en traktor ikke-godkendt og ikke-registreret er den ikke udstyret med nummerplade.
Traktoren må gerne benyttes på færdselslovens område. En betingelse for at benytte en traktor uden nummerplader er, at den overvejende anvendes uden for vejene som træk- eller drivkraft for arbejdsredskaber. Hvis dette kan overholdes kan den anvendes af maskinstationer. Men i praksis skal maskinstationer altid registrere deres traktorer.
Traktoren må køre til og fra arbejdssted eller reparatør med arbejdsredskaber, der ved deres anvendelse trækkes eller drives af selv samme traktor. Kører traktoren med påhængsvogn skal denne enten være ulæsset eller læsset med redskaber der skal bruges til traktorens funktion. Det vil altså sige at en uregistreret traktor aldrig må køre med produkter, med undtagelse af materialer som skal anvendes sammen med brugen af redskabet.
Med andre ord skal kørslen have et arbejdsformål og ikke et transportformål.
Som arbejdsformål kan nævnes:
Kørsel med gyllespreder læsset med gylle, når formålet er gylleudbringning
Kørsel med vand og kemikalier i marksprøjten, når formålet er at sprøjte
Snerydning med kost eller sneplov men ikke bortkørsel af sne
Græsslåning
Som transportformål kan nævnes:
Transport af husdyrgødning til markstak
Kørsel med vandvogn med henblik på optankning af anden traktor med sprøjte

Den uregistrerede traktor skal altså anvendes til både transport og arbejdsfunktionen.
For reglerne om egen- og persontransport, gælder de samme regler som for den godkendte traktor.

Og her er en lille liste, som du eller vi andre jo aldrig NOGENSIDEN (LOL) risikere, at skulle betale udfra. Ps. se bunden af side 8 for traktor [code]http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_hvadkosterdet_0409.pdf [/code]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og her kan du se hvordan med lys, advarselstrekanter, etc.

[code] http://fstyr.instant.cohaesio.net/da-DK/Service%20pages/Publikationer/~/media/Files/Publikationer/Trafiksikkerhed/Regler_for_traktorer.ashx[/code]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ok tak det er meget klarere nu men jeg har lige lidt spørgsmål til
Den der traktor en af jer snakker om til 12k et link måske?
Hvad vil det ca koste om året nogle snakker om 600kr andre flere tusinde jeg ved godt det kommer lidt an på forsikring osv men hvad ca.
søg på dba.dk traktor og søg kun i private.. og så på 11.000 kr. du kan se på billedet at den er med nummerplade

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis