Intreseret

Hej har efterhånden siddet og kigget på nogle af jeres forskellige spændende projekter

Kunne i den anledning godt tænke mig at høre lidt om økonomi i det , og hvis der er nogle sider på nettet i kan henvise til med noget tegnings værk eller lign

Kunne godt tænke at gi mig i kast med at bygge en lille maskine der kunne fræse i træ og andre forskellige "bløde" matr.

Idet jeg håber der skulle være nogle af jer der ville gi lyd til en total nybegynder inden for emnet , siger jeg på forhånd tak

Tim  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Svalebo

Økonomien hænger meget sammen med hvad man forventer af sin maskine. Ideen om en cnc-fræser bliver udført med vidt forskellige mål/forventninger. Der er folk der bruger vandrør som vanger og gevindstænger fra byggemarkedet til spindler, og så er der andre som vil have deres usikkerheder i tusindedele, og forventer store porduktionshastigheder.

Så det er nemmere hvis du fremlægger dine forventninger. Hvis du kigger min tråd igennem (byggeriet begynder) har jeg smit links til de forskellige stumper jeg har brugt, så vidt jeg husker har jeg også skrevet priserne i tråden, ellers kan du jo finde dem på hjemmesiderne. Der er også omtalt nogle af de udgifter, som man måske ikke umiddelbart tænker på, som kabler og limit switchs. 

Der findes mange steder at handle, et sted som ebay er fx ikke et dumt sted at bruge nogle timer.

Vh
Jens
ok takker for svar,, men det jeg tænket på var en lidt simpel begynder maskine ,men dog ikke bygget op med vandrørs vanger
er rustfri smed såååååå
men er ski ikke så meget inde i al det andet mere tekniske , men kigger mig lidt omkring
har også kigget lidt af din tråd igennem
Tak Tak

Tim  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis