Toilet slange drypper efter skift.

Hej forum.

Jeg er ny her og håber på lidt hjælp.

Jeg har skiftet mit toilet. I den forbindelse har jeg skåret kobber-røret med vand over og monteret slangen. Billede kun vedhæftet, så jeg ikke misforstås.

Problemet er, det dels drypper fra samlingen (mellem rør og slange) og dels fra hvor røret starter ved vægen (det sidste skyldes en kreativ 'hjælp' med en svensknøgle).

Mit spørgsmål er hvordan jeg stopper denne dryppen.  

Kan jeg lukke for vandet, lade alt tørre og så fylde silicone rundt om? Jeg ved godt det ikke er nogen perfekt løsning, men er der bedre metoder.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.


18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Det lyder ledt til at du Skal have fat i en vvser.
Vis dit kover rør er utæt hel inde ved vågen skal der formentlig trækker en ny eller skiftes en stykke ind i vægen.
Det er faktist ikke lovlig at skifte vandhaner og den slags vis der ikke er en kulehane der kan lukkes det gælder også wcer.
Mvh Nicolai
Det er så den dyre måde at lære, at er der noget du ikke har begreb om skal du holde nallerne væk  Du har formentlig gjort alt det man ikke må, bare for at spare et par kroner. Nu bliver det dobbelt så dyrt !!!
Nu ved jeg ikke om det ender med at blive dobbelt så dyrt, men jeg kan da fortælle at jeg oprindeligt kontaktede to VVS'er pr. mail og aldrig fik noget svar. Jeg overvejer om det skyldes, at jeg selv ville købe toilet og spare 1000+ kroner på det. Mine ekstra omkostninger har indtil videre været en fuge-pistol, et flisebor og en 'fætter' til at dreje rundt om metalrøret for at skære det over. Jeg ville hellere have haft en VVS, men nu er jeg godt tilfreds med at lære noget.

Har en idé om hvordan dryp fra slangen skal løses, så det vil jeg lige kigge på og kan sagtens tænkes at være så banalt det er endnu mere pinligt at skrive her.

Angående det andet dryp, så er det et rør på ca. 15 cm. med en hane der kommer op af gulvet. Ligesom en vandhane er der så monteret metalrør som så ender i slangen . Det er samlingen mellem 'vandhanen' og metalrøret der drypper og jeg er ret overbevist om, at det stadig er lovligt at gøre selv - det kommer ikke i nærheden af vægen.
Jeg ved ikke hvad 'kover rør' og 'vågen' og 'kulehane' er :-)

Men lad mig sige det sådan: Jeg kan blot lukke for vandet til toilettet når cisternen er fyldt op præcis som på en vandhane. Så er der intet der drypper. Det er den midlertidige løsning jeg bruger nu.
Annonce
vedlæg et par billeder, det skulle da være muligt at hjælpe dig

vh
gug
Hejsa.. du har ski ikke lavet noget ulovligt, når det er på den anden side af hanen, men måske har du et par skæreringe/pakninger der skal skiftes.. husk når du spænder, at holde kontra på ventil, så du ikke drejer på forsygningssiden, så er du på røven hvis der sker noget der, det var sådan dit første indlæg kunne lyde.. men prøv at efterspænde, hvis det ikke lykkedes, så demonter slange, køb en ny, eller nye pakninger..
og selvfølge skal du da forsøge.. det her er et "gør det selv".. og ja ja til tider skulle man have ladet være.. meeen vi skal sku da have det sjovt når vi nu er her... (bare det ikke er ulovligt)...
Mvh jan held og lykke
ja billeder vil vøre godt, men det lyder ikke så slemt som først antaget. det lyder til at du er kommet til at løsne røret en smule da du afmonterede den gamle wc. så den skal sikkert bare afmonteres og pakkes om, men skrug den af med forsigtighed så du ikke kommer til at løsne hanen også for den må du ikke selv skifte.
mvh nicolai
Hej og mange tak for jeres svar og hjælp indtil nu.

Den blå pil viser hvor det drypper fra.

Jeg har fået løst problemet med slange-dryp og det er så dumt at jeg ikke tør fortælle jer hvad det var :-) Jeg undskylder i øvrigt min bemærkning om ting jeg ikke vidste hvad var, men troede det var fagudtryk.

For så vidt angår det nuværende dryp, så tror jeg først jeg bare skal have et passende værktøj til at stramme, men problemet er min svensknøgle ikke kan komme til (det var en anden der brugte sit værktøj på den og fik den til at dryppe).

Mit spørgsmål er nu er nok så simpelt hvordan jeg får opmålt størrelsen korrekt, så jeg kan gå i Silvan og skaffe værktøjet :-)

Mvh.
Hej..
Skrue den omløber af, der sidder en gummipakning, den tager du med i "silvan" køber en ny, og lidt værktøj.. så er det hurtig fixet.. den kan sikkert også spændes tæt, men du skal jo alligevel ned efter lidt værktør ;-) så sær en ny i :-)..
Men det skal alså spændes, der er jo tryk på hele tiden, også når du ikke er hjemme, og der kommer alså meget vand hvis det går galt ;-)..
Mvh Jan
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis