Toilet slange drypper efter skift.

Hej forum.

Jeg er ny her og håber på lidt hjælp.

Jeg har skiftet mit toilet. I den forbindelse har jeg skåret kobber-røret med vand over og monteret slangen. Billede kun vedhæftet, så jeg ikke misforstås.

Problemet er, det dels drypper fra samlingen (mellem rør og slange) og dels fra hvor røret starter ved vægen (det sidste skyldes en kreativ 'hjælp' med en svensknøgle).

Mit spørgsmål er hvordan jeg stopper denne dryppen.  

Kan jeg lukke for vandet, lade alt tørre og så fylde silicone rundt om? Jeg ved godt det ikke er nogen perfekt løsning, men er der bedre metoder.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.


Hej forum. Jeg er ny her og håber på lidt... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men Jan...

Problemet er, at jeg ikke har værktøj til at skrue af eller på med :-) Min svensknøgle kan ikke komme til.
Hej Jens.

Jeg har prøvet alt med svensknøglen og det går ikke. Tror det var en polygribtang der skabte problemet, men jeg har ikke selv en sådan, men nu kan jeg da købe en. Alternativt var jeg på udkig efter en svensknøgle der ikke kan indstilles og derfor er mindre, men spørgsmålet er bare hvordan jeg finder den korrekte størrelse. Måske jeg kan klare mig med en polygribtang som så også kan anvendes fremover.

Mvh.
Jamen kæreste lille mand.
Du skal da have udvidet dit værktøjsæt
Minimum 2 Svensknøgler en af hver størelse, et sæt stjerne-gaffelnøgler et par poligrib tænger en rørtang og skal det så være komplet må du da også lige have et mellemstort topnøglesæt af god kvalitet, navne som Stanley  Bahco  er kvalitets værktøj der om du passer på det, holder resten af dit liv.
Håndværkeren:

Jeg ved det. Har selv en billig boremaskine, men lånte en slagboremaskine til at bore ned i flisegulvet for at montere toilettet. Måtte så købe et flisebor, da jeg opgav med almindelige bor. Slog først 'slag' til på maskinen da jeg havde et hul i flisen - dummere er jeg ikke

Forsøger mig nok med at købe en poligriptang i første omgang. Det var faktisk en topnøgle jeg tænkte på kunne komme til i stedet for svensknøglen, men poligriptangen er mere alsidig.

Annonce
Et topnøglesæt kan du kun bruge ved møtrikker bolte, det kan ikke bruges i forbindelse med skift af toilet o.l.
Den viste nøgle er det man for det meste får med til en eller anden motor eller cykel, den holder ikke til ret meget i længden
Det mest almindelige ved vvs arbejde er skifte / svensknøgler  Rørtang  poligribtang, et par skruetrækkere og umbraco nøgler.

Dum ! hvem er dum du er da ikke dum, du skal bare hjælpes
Det er en ny pakning(lige som du glemte ved den andenDu har nok kommet til at vride den da du skulle få tingende til at passe sammen.
Husk at den bare skal løsnen og så skulle den kunne "finger skrues" med mindre rynkerne/gevind er fyldt med lort.
Men fat i en papegøje/poligribtang og eller rørtang.
Hvis du ikke vil ud og ofre, så kan man vel låne. Vil dog mene at det er et must , hvis man gør det selv

it is better to burn out than to fade away
Hej Alle

Så fik jeg en polygriptang fra Silvan præcis som Jens billede til kr. 70,-. Har strammet lidt og det ser ud til at alt dryp er stoppet. Hvad angår slangens dryp skal jeg hermed bekræfte gasses gode tip om at putte pakning i ;-)

Nyt toilet monteret! 

Tak for hjælp og kommentarer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis