kørt for meget ?

Hej
Har kig på en anden bil :

Passat 1.9 tdi 115 trendline variant.

" bilen kører perfekt, og alting virker på den. service ok + lige fået skiftet alle bærearme og bremser."

men den har kørt 488.000.

er det for dumt, eller hvad ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er i øvrigt en årgang 2000
Det kommer vel an på prisen?
Jeg købte for nogle år siden en Mondeo med 400.000 km på klokken. Herefter kørte min kone 100.000 km yderligere i den, men dog ikke uden udgifter. Den skulle have dæk og udstødning, samt have skiftet olie og den slags af og til.
Ham der købte den af mig, valgte at negligere at køleren var punkteret af en opspringende sten eller andet fremmedlegeme, og motoren blev varm. Han gad ikke rode med det og kørte hjemad uden vand på motoren. Det klarede den dog kun i 70 km.

Den motor kunne meget fint have haft 2-300.000 km mere, kunne jeg se på lejer, krumtap, stempler og cylindre. Så fik den en ny maskine og bilen har så siden kørt 100.000 mere med den nye motor. Det er så en 1998.

Hvis den går godt og er passet, hvilket man næsten kan tage som givet, ville jeg ikke være særlig nervøs.

Med venlig hilsen
ktm

488000 km er jo en slat, og det er jo ikke kun motoren der slides, men stort set alt.

Så jeg ville nok prøve at finde en med fære km, medmindre den er utrolig meget billigere, og du selv skruer i den...

mvh jens

mht pris så står den til 34.900.

ved godt det er ret mange km. også derfor jeg skirver herinde, for at høre evt erfaringer/meninger

Så forstår jeg godt, det frister til den pris

Så er der jo også lidt, til uventede reperationer.

mvh jens

Hvis du er i tvivl, så lad være.. Der må være noget der trigger din tilbageholdenhed når du vælger at spørge her.

På den anden side, så overvej hvor meget du kan leve med at den ikke bliver en succes.. og omvendt - så skal man jo følge sin mavefornemmelse og gøre hvad man har lyst til.

Hvis den motor aldrig er kørt for varm og alle olie/filter skift er overholdt kan du jo opleve at den kan kører det dobbelte.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis