er laminatparket gulv koldere end træparket med lak?

hej ldsér

Jeg har læst meget rundt på siden og der meget delte meninger om det.

Hvad jeg har kunne læse mig til er at mange mener laminat er koldere og det finder jeg også logisk nok da det er plast . Dog tænker jeg at hvad med lakoverfladen på alm træ gulv, gør den så at der egentlig ikke er nogen forskel på hvad der føles koldest.


Vi skal ligge 42kvm gulv i stue og gang i et hus vi er ved at købe hvor der ingen gulvvarme er,

Den eneste grund til jeg tror jeg vælger træ  med lak er at jeg ikke gider fryse føderne. og lakken skulle jo så gøre jeg ikke skal behandle så tit. 

Ellers så er laminat jo ellers mit fortrukne valg pga. prisen og det er så stærkt og vedligeholdsfrit.



Jeg kan sige hvor vi bor nu er der alm fyrtræ i stuen og laminat i køkken og der føles gulvet væsentlig koldere i køkkenet , men tænker det måske os har noget og sige med kvaliteten af laminaten og andre faktorer .

håber der er en masse her inde som har stået i samme situation som der kan gøre mig mere sikker i mit valg
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er selvfølgelig ingen forskel på overfladetemperaturen på lakeret træ eller plastlaminat overflade.
Hvor skulle den komme fra?

Nogle hævder at plast "føles" koldere. Og det har du selv konstateret.

Hvis du fryser fødderne på plastlaminaten vil du osse gøre det på trægulvet.

Sivsko, kludesko, sutter, tykke sokker, et varmt hjerte eller en kold tyrker på bare fødder løser problemet.

nej ved godt temperaturen er den samme :/


ja hpox som du skriver Nogle hævder at plast "føles" koldere.

det er det jeg ville høre mere om hvad folks erfaringer er , samt kontra træ med lak og om der findes nogle laminater som føles koldere end andre..
Hva' mæ' termolaminat?

Osse gulvbrædder af ildtræ føles dejligt varmt.

Bruges dog hovedsageligt i England. Fire-wood, you know!!!
Om det er lak eller plast i overfladen, har ingen betydning for hvordan det føles.
Vi har lige lagt laminatgulv i køkkenet, og må nok sige det føles en smule koldere end trægulvet, det er kun en smule, men nu har vi ikke prøvet en vinter endnu..
Annonce
tror os vi holder os til the real thing...
Når noget har samme temperatur, men føles forskelligt har I at gøre med varmekoefficent. Materialets evne til at optage og afgive varme. Det som føles koldest (når det har lavere temp. end omgivelserne) har det en bedre evne til at optage varme fra omgivelserne, i dette tilfælde varme fødder. Og omvendt.

Personligt vil jeg tage rå fyrtræ, dels pga. varmefornemmelsen og pga. den lyddæmpende effekt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Jeg bor i et gammelt hus uden gulvvarme. Vi har haft
laminat gulv og fliser før hen.
Vi synes at laminat gulvet var koldt men at flise gulvet var meget
koldt. ( var i samme rum)
Vi har nu fået nyt gulv det hedder vinyl comfort  http://www.vinylbutik.dk/shop/vinyl...-10c1.html Alasko Oak.
Det føles noget varmere end laminat gulvet og så skal det være meget
slidstærk. Vi er meget glade for det, og tror at det er fordi der kork
under vinylet der gør at det er behageligt at gå på og ikke larmer.
Men skal siges at vi ikke har haft rigtig trægulv. men er ikke
imponeret over slidstyrken på det træ gulv jeg ser som vicevært.
Men hvis du ikke ved hvad du vil have synes jeg du også bør
kikke på vinyl comfort.

Hilsen Jan
tak for svarene er dog stadig ikke sikker på hvad vi vælger
Du kan får nogen isolerings plader til at ligge under træ gulv måske det var en mulighed!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis