Kold radiator -selv efter alle alm. husråd =(

Hej alle I kloge hoveder!

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at få varmen tilbage.
Der er vedhæftet en masse billeder, så se dem venligst.

Jeg bor i andelsbolig på tredje sal (øverst). Alle mine radiatore virkede fint sidste år, men nu har jeg 2 (en i stuen -som er stor, og en på badeværelset der er lille som ikke virker)
De er MEGET lang tid om at få varme ind i systemet. Hvis jeg fjerne termostaten helt, således at varme skulle buldre ind sker der intet. Først efter 25-30 min. begynder varmen langsomt at sive ind i radiatoren.
Jeg har to store i stuen, og den ene fungere ganske fint. Jeg kan høre når presser stiftet ind (i den der virker), at vandet bliver bremset. Det kan jeg ikke på den anden. Det er som om der ikke er gennemløb -eller ihvertfald meget meget langsomt.

Jeg har forsøgt mig med følgende.
 -Skruet op og ned utallige gange på termostaten (og skiftet den med den radiator der virker, for at sikre mig at det ikke er den der fejler noget).
 -Givet stiften masser af motion, og banket blidt/mellemt på skruetrækken jeg bruger til at bevæge stiften med. Har ligeledes banket på selve røret (det bare metal)
 -Fjernet stiften, og sat den i fra den anden radiator der virker. Ingen virkning. Renset evt. fluller væk i stiften og trykket på på den "anden stift, den hvor stiften skrues ind i radiatorrøret", for at tjekke om der kom vand til radiatoren. Det gør der.
 -Jeg har blødt radiatoren (næsten en halv balje) flere gange.

Hvad jeg kan jeg gøre mere -eller hvem skal jeg have fat i?

På forhånd mange tak for evt. svar.

Mvh. Martin


 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du kontrolleret om der er luft i radiatoren? (eller det er måske det du beskriver som at bløde den)

Ellers prøv at dreje ventilen i den modsatte side af termostaten og luk igen når der kun pibler vand ud.
Den stift, du motionerer så kraftigt, påvirker en menbran, som sandsynligvis sidder fast i sædet i ventilen. Giv den et dask på selve ventilen med en hammer, så er der  en change for at du får varme.

fase
Som overstående siger så på billede 4 så sidder selve ventilen der og du kan evt. slå på siden eller prøve (forsigtigt) at lirke den fri, der kan godt komme lidt vand.
Det kan også skyldes for lav fremløbs temp. og med 1 streng er du jo den sidste der får. Det tror jeg dog ikke det er, nu det ikke er så koldt endnu.
Sidst kan jeg se at det er en af de spec. 1 strengs vent. som kan justere flow eller nærmere drosle termostaten så dem på toppen også får varme.
Vil dog satse på det første.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis