Motor starter, for at gå ud igen...

Så er den gal med den lille alto igen...

Omhandlende bil: Suzuki Alto 1.0i fra '96

Jeg har et tilbagevendende problem med alto'en, at når jeg har været ude at køre, stillet og slukket bilen. Når jeg så kommer tilbage og vil starte den, så starter den fint, men efter få sekunder går den helt ud. Hvis jeg så bare drejer tændingslåsen frem igen for at starte den, så vil den simpelthen ikke springe igang, nej jeg SKAL slukke helt for tændingen, for at få den igang igen. Men så starter den også fint med det samme, og går fint igen.

Hvad dælen kan det være?, umiddelbart tænker jeg skift af tændrørene, men de blev skiftet i vinters. Kan de være blevet brændt af grundet længere motorvejskørsel med høje omdrejninger?

Har i nogle andre ideér?

Har også tænkt på om der måske skulle nogle koldere/varmere tændrør i, hvis det er fordi de bliver brændt af?

Hvad siger i?
 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Startspærrefejl - prøv med en anden nøgle - hvis det hjælper så få omkodet dine nøgler hos en forhandler.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Ved startspærrefejl vil motoren sarte og straks gå i stå igen  de 3 første gange du starter - derefter vil den ikke starte mere !

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Okay, der kan man bare se. Er det sådan med alle startspærrer?

Prøvede lige med kærestens nøgle her tidligere, der gid den ud igen med det samme. Men kørte fint efter anden start... Tænker på om det kan være fordi jeg slår bagrude viskeren til lige så snart jeg har startet bilen, og den så lige mister strøm nok til at gå ud?
Hej
Tror ikke at det har nogen betydning- men prøv at lade være
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis