Model hjælp til design

Jeg arbejder i disse dage på at lave noget spændende usb stik design, hvori der indår træ og tandhjul, denne kombination kaldes også steampunk.

Jeg har vedhæftet et par billeder så i kan følge mine ord.

Jeg har lavet en del små prøver og har afventet mit forsøgs resultat, men det har nu vist sig at være nogle uheldige resultater!

Mit træ er diverse ædeltræs arter, og det bringer mig til mit første spørgsmål, er der nogen som har forslag til, hvor man finder forskellige træarter som man kan købe i små blokke?

I mine første prøver her, har jeg købt træet i Silkeborg ved et friliv/fritids firma der hedder Linå, her har jeg købt kniv skæfter til at lave skallerne i.

Tanhjulene har jeg fra min farfar som er gammel urmager og har derfor skilt en ordentlig stak gamle optræks ure ad, for at komme til den fantastisk smukke tandhjul og teknik sammensætning!

Hvor kan man mon finde tandhjul i små størrelser, som f.eks i urmager forretninger?

Og til sidst er der mit største og vigtigste problem!

Jeg har i mine første forsøg sat tandhjulene sammen med SuperAttac lim, (i mangel på bedre) dette virkede dejligt i starten og holdt det samlet uden større besvær!

MEN!!

Nu er limen begyndt at vise sig som en hvid hinde over tandhjulene, og det gør simpelthen hele objekterne forfærdeligt grimme!

Jeg vil høre om der sidder nogen med erfaring inden for lodning, om måske kunne kaste lys over en metode til at lodde meget små ting sammen, uden at det skaber en masse overskydende tin, som bare måtte ligge tilbage på tandhjulene?

Jeg vil være meget glad for hvis folk kunne hjælpe, og ville endda betale i et håndlavet usb-stik i eget design hvis det kunne friste nogen!
(kan også lave smykker i samme stil!)

På forhånd mange tak

Patrick!

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter min mening er det da en ualmindelig klumset måde at have en USB nøgle på, de skal da helst fylde så lidt som muligt i vore dage.
Så det er vist kun dig selv der kan se det smarte design  Men du får sikker mange kreative timer ud af det, og se det er noget der tæller
Nu var det jo ikke lige en kommentar til hvordan de så ud jeg ledte efter, men et håndgribeligt råd til hvordan jeg kunne lave det bedre, og til din information, sælger de fantastisk godt, og allerede nu har jeg på en enkelt måneds produktion i sommerferien tjent ind til en studietur til kina til 10000, så bare fordi du synes det er en dårlig måde at lave på, så er der mange der gerne vil have noget der er specielt og istedet for bare en almindelig stålpind!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
og så ved du jo egentlig ikke rigtig hvor store de er...
anderledes og fedt!!
Der hvor jeg ser problemet er at huset fylder en del, så det kan være svært at bruge hvis der sidder noget i USB porten ved siden af. Men det problem er der jo mange der har.
en anden ting er at der er åbent ned til elektroniken, så lommeuld og andre ting har nemt ved at komme ned og gøre det grimt eller ødelægger den.
Måske kunne man indstøbe hele indmaden i klar epoxy, så kan man se indmaden og det er samtidig beskyttet.
epoxy bruges bl.a til både.
http://hfmarine.dk/Default.asp?Action=Details&Item=437
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det lyder rigtig interessant med at fylde hullet ud, det er også et af de problemer jeg senere har tænkt meget på!

Men er der risiko for at epoxyen opløser eller på anden måde beskadiger indmaden?
Skrevet af DesignDreng på 22 sep 2011 11:33
og så ved du jo egentlig ikke rigtig hvor store de er...
Sådan umiddelbart vil jeg tro de er  1,2 x 2,3 x 5 cm. beregnet ud fra hvor stort stikket er ! I mine unge dage regnede man efter hvor stor en tændstikæske er, det gav altid et fingerpeg når en sådan blev stillet ved siden af objektet. Nu har du ikke en tændstikæske på billedet, men stikket har jo også et standart mål !

Du skal nok prøve dig frem.. I mine ugen dage var det moderne at fjerne kaklerne i sofaborde og så hælde et eller andet farvet plast i som størknede og hmmm ja efter nogle flasker whisky måske så nogenlunde okay ud..
Men okay det var let at tørre af.

Du må teste dig frem med nogle billige dongler.

Umiddelbart vil jeg sige at du ikke behøver råd og andet... du gør det godt selv.. Min lillesøster maler og hun får inspiration i dagligdagen i hendes færden. Når hun ser noget skriver hun det ned eller tager et billede med sin mobil..

Det geniale i dem du har lavet er jo gammel tandhjulsteknink contra nymoderne print.. spillet mellem nyt og gammel er godt.. måske et tema du skal udvide... du kan godt nok ikke bygge en dampmaskine ind i den men hmmm måske.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Umiddelbart tror jeg ikke der sker noget. Hvis det er muligt kunne man jo støbe vinduet og mekaniken ind og så sætte elektroniken ind bagefter, men det afhænger af hvilken rækkefølge det skal samles i.
og til dine andre spørgsmål. ang træ afhænger det jo lidt af hvor mange du skal lave og hvad slags træ det skal være og hvordan du forarbejder det. Jeg ville bare købe en meter terasse eller gulv brædt og save det ud i små klodser. Det fås i mange forskellige slags.
Tandhjul og andet indmad er nok via ebay, hvor der sikkert er noget fra Østen du kan købe billigt. det skal jo ikke virke :-)
Først da jeg så billedet, tænkte jeg, hold op det ville være fedt hvis de små tandhjul kunne dreje rundt når der blev læst og skrevet til drevet. Men det er nok en v.2.0?
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også