Model hjælp til design

Jeg arbejder i disse dage på at lave noget spændende usb stik design, hvori der indår træ og tandhjul, denne kombination kaldes også steampunk.

Jeg har vedhæftet et par billeder så i kan følge mine ord.

Jeg har lavet en del små prøver og har afventet mit forsøgs resultat, men det har nu vist sig at være nogle uheldige resultater!

Mit træ er diverse ædeltræs arter, og det bringer mig til mit første spørgsmål, er der nogen som har forslag til, hvor man finder forskellige træarter som man kan købe i små blokke?

I mine første prøver her, har jeg købt træet i Silkeborg ved et friliv/fritids firma der hedder Linå, her har jeg købt kniv skæfter til at lave skallerne i.

Tanhjulene har jeg fra min farfar som er gammel urmager og har derfor skilt en ordentlig stak gamle optræks ure ad, for at komme til den fantastisk smukke tandhjul og teknik sammensætning!

Hvor kan man mon finde tandhjul i små størrelser, som f.eks i urmager forretninger?

Og til sidst er der mit største og vigtigste problem!

Jeg har i mine første forsøg sat tandhjulene sammen med SuperAttac lim, (i mangel på bedre) dette virkede dejligt i starten og holdt det samlet uden større besvær!

MEN!!

Nu er limen begyndt at vise sig som en hvid hinde over tandhjulene, og det gør simpelthen hele objekterne forfærdeligt grimme!

Jeg vil høre om der sidder nogen med erfaring inden for lodning, om måske kunne kaste lys over en metode til at lodde meget små ting sammen, uden at det skaber en masse overskydende tin, som bare måtte ligge tilbage på tandhjulene?

Jeg vil være meget glad for hvis folk kunne hjælpe, og ville endda betale i et håndlavet usb-stik i eget design hvis det kunne friste nogen!
(kan også lave smykker i samme stil!)

På forhånd mange tak

Patrick!

Jeg arbejder i disse dage på at lave noget... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da høre hos et mindre lokalt snedkeri/møbelproducent om de skulle have meget små rester man kunne aftage.
Skal de forskellige tandhjul m.m. limes sammen eller kan de evt. bare lægges ned og så fyldes efter med en klar epoxy, der så holder det hele på plads?

Fed, fed idé forresten, sådan en ville jeg da rigtig gerne have. (Og kender et par stykker der ville synes det var en fin julegave at få)


Med venlig hilsen

Charlotte
www.maling.nu
Klar epoxy lim kan fås i små tuber og forhandles også under betegnelsen Aralditlim.
Du kan måske kigge ind på Amino, der er en masse iværksættere, der også gerne kommer med råd og vejledning til en egentlig produktion og salg.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tag en tur i skoven til Dansk Hårdttræ Savværk i Holdbi. De har stakkevis af mindre stykker scrap-træ som jeg selv bruger til mine skilte projekter :-)


Hilsen Brian
Fin ide.

Du skylder næsten dit fine håndværk at du polerer træet helt op.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

håndværekeren.

den kan bare bruge en usb mellemkabel.!
til denne kundst færdige usbnøgle.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har du prøvet at se efter gamæe møbler, på loppemarkeder kan man tit finde borde hvor benene er af massiv palisander eller andre adle træsorter.
Hej Designdreng.

Det er rart at se noget flot steampunk. Det er jo lidt en niche.
Når vi laver elektronik hvor vi har brug for at holde ting på plads er det helt normalt at indstøbe det i epoxy. Så jeg vil sige at du sagtens kan støbe tingene fast i epoxy. Jeg vil tro du kan bruge enhver epoxy, men vil du være sikker så søæg efter

"potting epoxy" i flertal "potting epoxies"

Det er det man bruger til at støbe elektronik ind i.

På dansk ville det være "indstøbninbsepoxy".

Held og lykke.

Morten

 Me like hockey!

Virkelig flot steampunk.

 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også