Gasfyr: styre forbruget?

Hej jeg har et spørgsmål til moderne gasfyr.

Med min (dårlige og overdimensionerede) stoker har jeg det problem at en forringelse af dens ydelse (læs: skru ned for varmen) kun giver en lille besparelse i dens pilleforbrug, proportionerne hænger ikke sammen her. Jeg kan skrue meget ned men sparer stadig kun meget lidt.

Hvis man nu fik et moderne gasfyr, ville man her bedre kunne styre forbruget, altså få en nogenlunde reel besparelse ved at skrue ned?

Vi har nemlig stadig de gamle skorstene og overvejer at supplere med to brændeovne, som så kan tage det væreste mens gasfyret kun leverer grundvarmen. Af dette håber jeg at kunne få en rimelig økonomi ud af et gasfyr. Giver det mening?

(Og ja, jeg ved at det aldrig vil blive så billig som piller, men jeg har været så meget igennem med den gamle stoker at jeg er træt af at rode med brændrør, sod og træpillestøv. Jeg vil gerne lægge de ekstra kroner for noget nemt som gas hvis bare jeg kan få fred og lave sjovere ting som vinduer og have.)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det ikke en ide at bruge pengene på et moderne pille fyr i den rigtige størrelse istedet for. Eller er det bare slut med træ piller?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis