Montering af åregafler på glasfiberjolle

Jeg har en gladfiberjolle af ældre dato. Der er udborede huller til åregaflerne. Imidlertid er hullerne for store til gaflerne. Hvordan får jeg dem til at sidde fast?

Mvh.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ikke meningen at gaflerne skal sidde direkte ned i glasfiberen, det holder den ikke til i ret lang tid. du skal hvave nogle huldtolle beslag der monteres ned i hullerne.
Du kan se hvad det er jeg mener ved at kigge i www.mmc.dk online katalog side 386 nr. 873506 de koster 18,00 kr. for et sæt.
Tak for svaret.
Jeg forventede, at man kunne få noget skum til at sprøjte ned i hullet omkring åregaflerne, hvorfeter skummet ville størkne og hærde; men jeg forstår at det er altså ikke en mulighed.
Hvad er iøvrigt formålet med det lille hul forneden på gaflerne. Har det en funktion ved monteringen?" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/lds2010/emoticons/smile.gif" width="20" height="20">
Hullet er til sikring så du ikke taber gaflerne  kan gøres med en snor eller en ringsplidt.

tveskæg

 

Som Tveskæg skriver er det til at sætte en stump line i ( snore er noget man bruger på land ) linen fastgør du så nede i båden så du kan trække gaflerne ud af holderne og lade dem hænge ned indvendigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis