Hvordan opsætter jeg en postkasse til den nye lov?

Hej alle,

I forbindelsen med den nye postkasselov, har jeg kigget på forskellige postkasser og har fundet denne butik på internettet: www.postmontering.dk

De sælger både flotte postkasser som passer til mit gamle hus, og samtidigt montere de osse postkassen for en, og det er jo nemt for sådan en som mig der ikke ved hvordan jeg opsætter en postkasse?

Har nemlig en rabatkode dertil, men det er jo billigere at opsætte den selv?
Så hvad er opskriften på at opsætte en postkasse?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt bruger man skruer, til at skrue postkassen fast til en væg eller et stativ/stolpe/carport. Andre gange skal postkassen ikke skrues fast, men der i mod stå på et fundament, som man graver ned i jorden eller støber på stedet.

Det afhænger af hvilken postkasse man vælger, og hvordan de lokale forhold er.
Tak for svarene, postkassen skal monteres på en stander ud til vejen i almindelig jord.
Det er denne postkasse.

Er det blot at  grave et hul i jorden og komme cement i? Og lige inden cementet størkner kommer jeg postkasse standeren ?
Jeg satte postkasse op sidste forår, kort før de nye regler blev kendt. og heldigvis for mig har jeg ikke sat standeren i cement, men bare i jorden, for den står godt nok ud til vejen, men brevindgangen vender ind vores sti og ikke ud mod vejen.

fatter ikke hvorfor posten skal have det så nemt, de tager en formue for at sende et brev og nu behøver postbuddet ikke engang stå af knallerten for at aflevere, de kører bare knallerten på fortorvet..

Synes jeg har læst noget med at brevindgangen skal være mellem 100 og 120 cm over jorden, og den skal pege mod vejen.

nu er en postkassen jo ikke den tungeste ting eller den med størst vingfang, så hvis din stander går langt nok ned i jorden tror jeg ikke du behøver cement.. Vores står da stadig i ret vinkel et år efter jeg satte den..
Hej Kuhe,

Jeg bestilte selv en designer postkasse fra postmontering.dk i sidste uge med montering. Og er rigtig glad for deres arbejde, det ser virkelig godt ud.

Og montøren var virkelig imødekommende og nem at snakke med.

De kan anbefales herfra.
Annonce
Hej Poppeshus,

Det ville måske være en ide, hvis du fortalte, hvordan montøren monterede postkassen? Det ville nok hjælpe Kuhe mere, end at du bare skamroser firmaet.

Men du var måske selv montøren? Det begynder i hvert fald at lugte noget af "skjult" reklame, at to forskellige brugere opretter en profil samme dag, for at fortælle om deres fantastiske oplevelser med et givent firma. Og specielt sjovt, at begge brugere skriver "har stor interesse i min have." om dem selv i deres profil.
Skrevet af jenshøj på 19 sep 2011 11:52
Det begynder i hvert fald at lugte noget af "skjult" reklame, at to forskellige brugere opretter en profil samme dag, for at fortælle om deres fantastiske oplevelser med et givent firma. Og specielt sjovt, at begge brugere skriver "har stor interesse i min have." om dem selv i deres profil.

Okay, så var jeg ikke eneste der syntes det lugtede lidt væk af skjult reklame efterhånden, specielt da en bruger mere linker til deres side, i deres rosende indlæg.
Det lyder som om, at man ikke må opsætte postkassen, så den vender mod egen indkørsel. Men på postvæsenets egen instruktionsside vises 3 fotoeksempler, hvor de alle netop vender mod indkørslen og ikke mod vejen.
Det er jo lidt mystisk, hvis de skal vende mod den offentlige vej. De skriver ganske vist, at hvis postkassen forhindrer adgangsforholdene, kan den opsættes vinkelret, men som jeg ser det, ville de ikke gøre det på 2 af fotoeksemplerne
Og nu jeg er i gang - jeg deler indkørsel med et hus som ligger på en koteletgrund bag ved mit hus - findes der en stander til 2 postkasser - det ville jo være lidt nemmere og pænere med en fælles.

vh
gug

http://www.nypost.postdanmark.dk/applikation.html
Koluabyg lige min ord
Jeg laver ikke nogen billig reklame for postmontering, jeg søger blot information til opsætte den postkasse jeg vil købe fra deres side da jeg synes deres pris for montering er ALT for dyr! .. Jeg tror jeg vil undersøge hvor langt jeg kan grave ned i jorden og derefter købe en stand der er lang nok så jeg er fri for cement, medmindre cement virkelig er det eneste der holder?

Er fuldkommen enig med resten af jer om at den nye postkasselov er helt hen i vejret. Og kan postmanden fuldkommen nægte at afleverer min daglige post, bare fordi han skal gå ind i min indkørsel som er 1,5 m ud fra vejen...
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis