Hvordan opsætter jeg en postkasse til den nye lov?

Hej alle,

I forbindelsen med den nye postkasselov, har jeg kigget på forskellige postkasser og har fundet denne butik på internettet: www.postmontering.dk

De sælger både flotte postkasser som passer til mit gamle hus, og samtidigt montere de osse postkassen for en, og det er jo nemt for sådan en som mig der ikke ved hvordan jeg opsætter en postkasse?

Har nemlig en rabatkode dertil, men det er jo billigere at opsætte den selv?
Så hvad er opskriften på at opsætte en postkasse?

Hej alle, I forbindelsen med den nye postkasselov... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det hender nok med at sætte postkasse op helt ude på vejen
og stikke armen ud af forruden uden at forlade bilen.
og lægge en lille pakke i postkassen.!!!
Nu vil post danmarks hjemmeside nok ikke være mit sted at søge den information. De har en vis interesse i at fremhæve visse måder at placere på.

Formulering er heller ikke den stærke side:
"Brevkassen skal opstilles, så afstanden fra brevindkastets underkant til fortov eller vej er mindst 100 cm og højest 120 cm."

Måske:
Postkassens åbning skal være mindst 100 cm og maks 120 cm fra jorden.


Ud over det, så sørg for at du let kan tage den ned nytårsaften.

 

 

 

Det kan han da formodentlig.

Men løsningen er nær!

Du skærer et "brevindkast" i en tiloversbleven skraldebøtte, som du i forvejen har placeret efter postvæsenets anvisninger - i skel.
Eftersom der alligevel sjældent kommer breve af videre vigtighed kan du udmærket nøjes med at tømme spanden en gang om ugen/måneden/kvartal, (vælg selv). :o)

Skrevet af hpox på 19 sep 2011 20:16
Det kan han da formodentlig.

Men løsningen er nær!

Du skærer et "brevindkast" i en tiloversbleven skraldebøtte, som du i forvejen har placeret efter postvæsenets anvisninger - i skel.
Eftersom der alligevel sjældent kommer breve af videre vigtighed kan du udmærket nøjes med at tømme spanden en gang om ugen/måneden/kvartal, (vælg selv). :o)



LOL nemlig, også skriver man papiraffald på den. så storskrald tømmer den hver anden uge

Kommer der efterhånden noget i posten man gider læse?, fik en rykker forleden dag fra gasselskabet, men har aldrig modtaget regningen til at starte med, måske jeg skulle sende rykkeren videre til post dk og skrive Betal venligst sammen med den regning i stadig ikke har afleveret
Annonce
Overvej denne stander:

http://www.me-fa.dk/enkeltstaaende/tilbehoer-og-standere/standere/easy-mounting.aspx

Jeg har for nyligt smidt sådan en i jorden. Det var nemt og den står stabilt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hehe jeg tvivler på at en sådan løsning er optimal, selvom den er tiltrækkende

Købte postkassen hos postmontering.dk, så standeren må blive det næste skridt og med ni-mands stander fra me-fa ser det faktisk utroligt nemt ud at opstille ..

Me-fa standeren er da enhver GDS-ers drøm. :o)

Den kræver kun beskeden arbejdsindsats. (Men dog en del avanceret håndværktøj - samt plaster til midlertidig rep. af håndskader.)
Er så nem at montere at selv en uøvet ægtefælde kan gøre det under passende supervision.
Koster "kun" 400 kr. Plus naturligvis en øvre del - samt en postkasse fra samme firma. Projektet kan mageligt gøres for under 3000 kr. - med lidt god vilje.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis