40 mm dør i 35mm karm + tilpasning

Jeg kan se at der tidligere er skrevet lidt om emnet. Altså 40mm dør i en 35mm karm. Her vil jeg blot dele mine erfaringer om dette samt om tilpasning af formpressede fyldningesdøre.
Har et hus fra 1930 som er blevet "moderniseret" i 70'erne. Dørene var/er glatte og brune med folie på. De fleste er 35mm tykke og mellem 197cm til 204 høje.
I Jem og Fix etc. kan man købe formpressede døre. Jeg har valgt dem der hedder "Finland" til 449dkk. De har dem i forskellige bred men kun i en højde nemlig 204cm.

Tilpasning:
1. Brugte den gamle dør som skabelon (197cm). Ville nemlig gerne have håndtaget i den samme højde.
2. Efter at have sat tape på døren brugte jeg en håndrundsav til at save halvt igennem døren på den ene side. ( Tape gør at der ikke komme splinter der hvor man saver )
3. Vendte døren og savede så helt igennem den fra denne side.
4. Med et stemmejern kunne det afsavede top/bundstykke fjernes
5. Top/bundstykke kunne derefter bankes i døren igen. ( husk lim )

Montage:
Efter at have lavet plads til hængslerne med et stemmejern kunne døren sættes i.
Både min kone og jeg er enige om at det ser pænt ud med en 40mm dør. Selv om den gamle var 35mm tyk. Så må vi se om de billige døre holder.

Fejltagelser er porten til opdagelsen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en gammel tråd men tager chancen 😂Har du evt . Billeder af døren ? Holdte dit projekt og skiftede du hængslerne ud til de nye snap on eller beholdte du de gamle .

M vh 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis