Batteri "sveder"

Hej.

Mit batteri - ca. et år, vedligholdelsesfrit og på 45Ah - sveder ved polerne. Særlig pluspolen er slem.

Jeg skal hver morgen lige hjælpe med en jumpstarter for at få bilen i gang. (Fiat Punto fra 98). Resten af dagen starter den fint, hvis den ikke holder stille mere end 3 - 4 timer.

Måler jeg på det, siger det 12,4 eller deromkring, når bilen er stoppet og lidt over 13 v, når motoren kører ( i tomgang).

Kan det være en celle, der er faldet sammen? og har nogen en forklaring på hvorfor det "sveder".

Stor hilsen

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
at det ire til ved polskoen er ret alm , rens og smør det ind i fedt så er det løst
kan da godt være en celle der er faldet sammen , men nok mere at den ikke lader ordentligt , ville godt have den op på 14v når motoren køre

Hej
Ladespænding målt på batteri plus og minus skal ligge mellem 13,4 og 14,0 volt  -  hvis lavere så prøv at måle med plus på selve generatoren - er den i orden der så træk en ny ekstra plus fra plus generator til plus batteri  mindst 6 kvadrat og lad den gamle sidde også. Hvis der danner sig IR eller andet ved poler er "Huset" på dit batteri nok revnet lige ved polen lægen stribe fedt under polskoen rundt om polen !
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn.

Skylder dig lige en opdatering,

Jeg gjorde vist i store træk, det du foreslog, men kom ikke op de 14v.
Så vidt jeg kan se er/var batteriet ikke revnet.

Jeg lod batteriet få en vedligeholdelsesopladning, efter montering holdt det kun en dag.

Konsekvensen var at der nu er indkøbt et nyt batteri. Så må vi se om det holder frem til bilen skal synes

Stor hilsen og tak for hjælpen

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis