problem med mariner 40hk


hejsa
jeg har brug for hjælp. står med en mariner 40hk fra 1997. jeg er ved og samle. problemet er jeg ikke selv har skilt den af da den er købt som defekt. havde spist en skrue.

nu er jeg så ved og samle den og er næsten færdig. men kan ikke finde ud af hvordan triggen skal kobles til. 
hvis i kikker på den her link
http://www.ishopmarine.com/ishop/js...050-025-MM


kan i se triggeren der findes 2 typer del 16 og 17 på billede. den der sidder på min er 16
kan ikke finde nogen steder hvad der skal sættes på de hul den har ud. 
har kikket nettet igennem og værksteds manualen igennem. uden held. kan kun finde noget med den nye type altså del 17. 

nogen med samme motor der gider tage et billede af det. eller en som kan finde noget på nettet om den. vil jeg blive lykkelig. da jeg er gået i stå nu.

 do it youselv

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Forstår ikke helt spørgsmålet.

Er det den mekaniske fastgørelse, der driller, eller er det ledningstilslutningen.

Men når det nu er et "samlesæt" du har købt, kunne det jo være en forkert trigger, der var med.

mvh jens

 

 

hej det er den mekaniske del. den del hvor reguleringen er.
på den type motor er der 2 udgaver af triggeren. den nye type er med en lille kugle hvor man kobler en lille stang på hen til gasregulering. såen har tænding regulere efter hvor meget gas den får.
den gamle type er med et hul i, og det er den type jeg har. men kan ikke se hvor den skal gå hen. formåder den skal regulere på en måde. men hvordan den kobles til ved jeg ikke. det er der problemet er. ledninger osv er der styr på. og det er også den rigtige trigger.

 do it youselv

Ser det nogenlunde sådan her ud?
Mon ikke den lille arm, er clipset op, i hullet i trigger'en


mvh jens


 

nej den ligner ikke den motor. men det er rigtig det er denne tilslutning jeg ikke har styr på.
det mærkelige er at jeg heller ikke kan se nogen stumper i resevedele programet,
og heller ikke i værksteds manualen..
kan prøve og tag nogen billeder af det når jeg lige kommer hjem forbi.



 do it youselv

Du skriver den er fra 1997, er det en, to eller fire takter, og hvor mange cylindre...

Men du skal jo have den forbunden til gasarmsystemet, på en måde.
Det kunne jo være med en lille arm, som på billedet her...

mvh jens

 

Annonce
det er en 2 takter med 2 cylinder.

overvejer også og koble det på som på den nye model. af dem. med en stang over til gasregulering. men det er i hver fald ikke såen den har siddet. da gasregulering skal skiftes ud til en anden type for og få den arm på.
men ville helst lave det rigtig.
overvejet først og sætte den anden type trigger på da jeg har den til og ligge fra en anden motor. men det passer ikke sammen med ledningerne. den nye af dem har kun 2 ledninger. og den gamle af dem 3 ledninger.

 do it youselv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis