Lamborghini oliefyr og forbrug? plus ekstra.

Hej AlleSammen

Jeg er lige ved, at få grå hår i hovedet over vores oliefyr og dets forbrug.

Jeg har et Oliefyr, det er fra Lamborghini model eco 5 r-40, og en 1200L tank mener jeg det er.

Huset er 127 M2, der er gulvvarme i alle rum og kun en enkelt radiator. Vi bor to i huset, der begge bader hjemme (brusebad). 

Her er spørgsmålet så, jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, for det er til stor irratation, især på pengepungen.

Jeg har et, syntes jeg, ekstremt forbrug af olie? Min tank løber tør til tider, jeg er ikke den bedste til at huske at få tjekket oliestanden. Tanken løb så tør for 3 dage siden, jeg var ude og hente en gammeldags mælkejunge hos min far, den fyldte jeg så op, igår eftermiddag, med olie, der har været en slat i bunden så der var cirka 35 liter i den. 
-Idag da jeg kommer hjem, er der så igen kun en bundslat i den. Det lyder for mig som et enormt forbrug, vi har kun været i bad, og varmen er ikke sat til?

Hvad kan jeg gøre ved dette? Jeg er absolut ingen handy-man selv, men det må jeg vel for pokker kende nogen der er, så jeg kan få styr på det.

Jeg har et spørgsmål yderligere, Tanken står i en tilbygning, og fyret i vores bryggers. Når fyret har været løbet tørt, har kørt på olien i mælkejungen, og skal sluttes til tanken igen, er det nærmest umuligt at få igang. Jeg mener at problemet ligger i, at rørene fra tanken og til fyret er lagt oppe på loftet, derfor skal der bruges enormt mange krafter på, at få olien til at strømme igennem.
-Er der en der har et forslag eller en løsning til dette?

Jeg undskylder det lange spørgsmål, men jeg har virkelig brug for hjælp

MVH.

Daniel Fog
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hovsa, hvis der mangler noget information må i Endelig lige skrive
lyder som om der er noget galt med indstillinger på oliefyret.Jeg har ca samme m2 som dig + vi har varme på.Jeg bruger ca 4-6 liter i døgnet

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
det kunne selvfølgelig være din olieledning der er utæt et sted men det burde du hurtig kun lugte hvis den er specielt hvis den ligger på loftet

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Har du fået lavet service inden for det seneste år?
er kedlen dermed ren og brænderen korrekt justeret?

Det er noget skidt at køre brænderen tør - du risikerer at ødelægge dysen og pumpen.
Annonce
??? 35 liter på en dag i disse tider, det er jo for fan ikke vinter endnu....?
Kører din brænder hele tiden?

Hvis du har tjekket dine olieledninger og er sikker på at en returledning ikke står og kaster olie ud i jorden så tjek din vandmåler! Hvis din varmtvandsbeholder eller varmtvandsrør er utæt, står systemet og kalder på varme hele tiden.

Brug din logiske sans; varmen som produceres skal et eller andet sted hen! Følg varmen i rørene ud i systemet så du ser hvor det ender...
Tusind tak for Alle Svarene.
-Fantastisk med folk der lige er klar til at give gode råd og fifs.

Jeg havde en vvs mand ude idag og kigge på det, det viste sig at være en slange der ikke var helt tæt, så den blev skiftet og nu fungerer det igen

Daniel
Har du 2 streng olie?(det er nemlig ulovligt) og så kan du tømme en 1200L tank på få dage, hvis der er et brud.
Hvis du vil slå 2 fluer med et smæk, så få inst. en flowcontrol. Der sidder en kontra vent. i som stopper olien i at løbe retur, så den er nem at starte igen og den skulle stoppe hvis sug skulle være utæt.
Hvis du bruger 35L på en sommerdag, vil jeg mene at du har et stort problem.
Jeg ville lige få tjekket det af en oliefyrs mand.
Tror ikke kun det er slangen, da du ville opdage om der ligger 30L på gulvet.
EDIT
At løbe tør skulle ikke ødelægge pumpe eller dyse da sug er ca. 5cm over bund og brænder slukker når der ikke er flamme, men det gør vand.
Olieselskaberne har noget der hedder graddage påfylding. Hvor de beregner hvormeget du ca. bruger og så kommer de selv og fylder op.
Skulle det gå galt, betaler de for at der kommer en med nødolie de og betaler evt. skader.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis