Centrallås virker/ikke?

Hejsa.

Jeg har en Ariane centrallås styrebox monteret i min Mitsubishi Galant, fra '97.

Problemet med den er følgende;

Fj.btj har godt nok forbindelse til styrebox, da dioden på boxen blinker ved tryk på fj.btj.

Men døre hverken låser op, eller i.

Selve centallås virker fint på alle 5 døre, når nøglen bruges, så det virker som en mistet forbindelse mellem selve centrallås, og fj.btj styreboxen.

Batterier ER skiftet i fj.btj enhederne, sikringer checket, ledninger checket for brud, men alt dette er iorden. Har desuden forsøgt at genindkode enhederne, uden held.

Nogle der ved hvad problemet kan være?

///BaZZen

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Inde i din ariane box (den der sidder i bilen) sidder der to skifterelæer som burde "klikke" når du bruger din fjernbetjening - kan du høre om de gør det ?  hvordan er fejlen opstået ? lige på en gang eller ? har du tjekket sikringer på ledningerne til selve ariane boxen ?

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej polobjørn.

Boxen klikker, både ved tryk på grå, samt gul knap på fj.btj.
Kan med fj.btj både tænde og slukke den røde diode (den sidder i instrentering og blinker ved låst og modsat) samt blinklys virker når der trykkes.,
Fejlen begyndte i vinters, under den hårde frost, først gik den ene btj, derefter røg den anden efter nogle uger, som dog endte med kun at kunne åbne låsen.

Sikring på ledning VAR sprunget, men er selvfølgelig skiftet, uden positivt resultat.

Kan fj.btj komme "ud af kodning"

///BaZZen
Hej
Hvis box klikker ved betjening på fjernbetjening virker relæerne men der er sikkert "brændt" en eller flere printbaner inde i boxen - prøv at åbne den og kontroller - ja fjbt. akn godt komme ud af kodning, men hvis blinklys indikerer korrekt ved låsning og åbning er det ikke tilfældet.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hejsa igen.

Boxen skilt ad, og nøje studeret, men kan ikke se brud nogen steder på de grønne baner, ej heller på de små tilhørene printplader.

En ting vi snakkede om, nu virker det ikke som om Ariane mærket, er det mest solgte her i landet, meget lidt man kan finde om det.
Kender du til en anden model (gerne billig) man selv kan tilslutte på de eksisterende ledninger fra nuværende box???
Er det standard med de ledninger Ariane bruger? strøm/stel/blinklys/diode

mvh
BaZZen
Hej
Ariane er et udemærket produkt - du kan få et komplet centrallås system med fjernbetjening hos thansen - du kan få et udemærket system hos AS marketing og flere andre steder - normalt er tilslutningerne ca ens - styringen & blinklys altid !  jeg gætter på at du har en ledningsfejl prøv at finde ud af om det er et stelstyret eller et plusstyret system og kontroller begge funktioner i henhold til dette (låse/åbne)
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Hejsa

I manualen skriver de, at modulet kan lukke negativ og positiv styrede centrallåse.
Jeg ved ikke lige hvor jeg tjekker hvad den er

Jeg har fulgt forbindelsen til både åbneog lukke ledningerne, de er samlet i et af bilens eksisterende stik, som jeg bare ikke kan få ud

Kan jeg "klippe" de åbne/lukke ledninger, og tilslutte ledningerne fra modulet påny, altså lave en ny samling et ny sted på ledningen?

Jeg har luret lidt på denne som afløser http://www.net-import.dk/shop/mitsubishi-audi-look-386p.html , er det besværligt/dumt at gå i krig med?

mvh
BaZZen
Hej
Hvis du ikke er i stand til at finde ud af om dit system er plus eller minus styret samt lave en test på systemet,              

bør du nok afholde dig fra at begynde på afmontering af gammelt og montering af nyt system  -  det kræver som minimum en del viden om indretningen af centrallåsesystemer.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
OK, må høre om Mitsubishi ved det, for centrallåsen er standart på de modeller men prøver lige at lave nye samlinger på til/fra ledningerne, og ser om det løser problemet

Nu jeg har dig, kabinelyset tænder ikke i loftet når jeg åbner døren i førersiden, pærer virker når man tænder manualt, har målt strøm ud i stik i dørstolpen, og der er fint strøm ud i dem, har en mistanke om at det måske er selve dørkontakten der er røget, er det helt galt?

mvh
BaZZen
Hej
Hvis du har målt strøm ud i dørkontakten og lyset ikke virker så er kontakten eller stelforbindelsen til den dårlig da den skal tænde lyset med en stel - dette har i midlertid ingen betydning for centrallåsens funktion - den taster kun om døren er åben (lyset tændt )
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Prøver at få fat ien helt ny kontakt til døren, men prøver lige om en af de andre virker på ledningen først

Mht centrallås problemet, køber jeg et nyt system, ud fra de samtaler jeg skal have med Mitsubishi og forhandler af systemet, da jeg kraftigt mistænker modulboksen for at være stået af.
Har kigget på lednings samlinger, og de er loddet sammen, så proff lavet.

Du skal have 1000 tak for hjælpen Polobjørn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis