Linoleum på borpladen uden lister - hvordan?

Jeg vil gerne lave en plade til et spisebord. Det skal være en krydsfiner af birk med en linoleumsbelægning. Jeg vil ikke have lister på pladen og jeg vil gerne have linoleums-kanten skal være fræset. I kan sleder som er en plade et eksempel på begge dele på de vedhæftede billeder som er en plade jeg så i et forretningsvindue.

Ingen jeg har talt med føler sig sikker når jeg spørger hvordan man skal gøre dt. De er i tvivl om man kan fræse i linoleum og siger at der under linoleumet er en måtte med nogle tråde, som de mener at man vil kunne se.

På billederne fungere det. Er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan jeg løser de to problemer, inden jeg kaster mig ud i det?

På forhånd tak,
Michael
Jeg vil gerne lave en plade til et spisebord. Det... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det er ved at blive lidt for meget for at jeg selv tør kaste mig ud i det. Er der nogen som kender en snedker eller lignende i KBH som vil kunne lave det for mig for en rimelig penge?
Hej.

Jeg overvejer selv samme løsning her hjem til, men er også blevet lidt urolig ved at kaste mig ud i af påføre linoleum selv. Alternativt tænker jeg at male krydsfinerpladen på over- og under-siden men lade finerkanten være 'nøgen'. For at få en slidstæk overflade skal der vel lak ovenpå malingen, tænker jeg? Kan det lade sig gøre, så det kommer til at ligne melamin/laminat, og i så fald med hvilken maling+lak?

Hilsen Tobias
Hej Tobias. Jeg har selv overvejet den løsning men har fået den kraftig frarådet. Selv med en lakering holder det bare ikke. Det siger min ven som har meget erfaring med det, derfor er jeg selv gået over til en linoleumsløsning.
Annonce
tak. Hvorfor skulle det ikke kunne holde? Sagde han det?
Her i huset skal bordet bruges som computer-bord mm., så forventer ikke så meget slid, men det skal selvfølgelig holde, så man ikke hele tiden skal eftebehandle.
Det er møg let at lave.
Find din bundplade.
påfør en fugtbestandig (udendørs/vådrum) hvid snedkerlim.
Monter linolium på pladen.
glat, sæt under pres og lad tørre.
jeg lagde pladen på hovedet og lagde noget bly på bagsiden.
en uges tid efter savede jeg pladen ud med min dyksav.

Jacob
Tobias -> min ven som er snedkere sagde bare at flere at hans kunder havde insisteret men så fortrudt fordi det kommer til at skalder. Han frarådede mig det og jeg er selv gået over til linoleum. Men altså, jeg har ingen konkrete erfaringer...
ved godt det er en gammel tråd. Men er der mulighed for at se et billede af dit linoleums bord? Jeg overvejer det selv nemlig.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også