puch maxi kunne trække , nu kan den ikke efter der er kommet ny cylinder udstødning udstødning ?

hej LSD , jeg er den efterhånden ulykkelige ejer af en puch maxi k fra 78 tror jeg det er. da jeg overtog den havde den et rimeligt ringe optræk. Jeg fik at vide at det var kompressionen den var gal med , og købte derfor nyt topstykke cylinder stemple + ringe . dette blev den imidlertid forringet af , så hvad kan der være galt ? før kørte den 35-38 kmt  standart , nu skal jeg være heldig hvis den køre 10 kmt.

jeg har desuden købt ny svømmer , nye pakninger og skiftet de pakninger, der sider ved cylinder topstykke udstødning samt indsugning og dem i karburatoren. har læst mig til at det kan være tændingspunktet eller platinerne den er gal med , så vil forsøge at fixe det imorgen , men hvis det ikke virker er jeg på bar bund . Læste også at hvis den kommer op i omdrejninger når der ikke er belastning på kunne det være noget med koblingen , men den kommer ikke op i omdrejninger selv uden belastning.

kan jeg havde vent stemplet forkert ? jeg har vendt pilen ned ad altså mod jorden eller udstødningens porten .

ah ja der er også kommet sprit ny udstødning på så den er ikke sodet til eller kokset til . den kunne jo køre før .

kom lige i tanke om at luft filteret er temmlig beskidt og gevindet til luft skruen er gået så den har ikke nogen skrue , men den står stadig i tomgang selv om den burde gå ud .. hjæp hjælp, har  brug for mit transport middel til hf studiet , løber snart tør for buskort

håber i kan hjælpe , mvh Sebastian  

virk nu gamle møg spand

hej LSD , jeg er den efterhånden ulykkelige ejer... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der er flere der har oplevet problemer med cylindere fra thansen, prøv hellere at finde en brugt original. Prøv evt på www.puchvenner.dk. eller find en i dit nærområde der har lidt reservedele liggende. måske i kan prøve at skifte delene en for en og finde den der laver problemerne.

MVh. Jesper
nej ikke endnu. heldigvis var det møtrikken på selve koblingen der var gået løs , efter jeg fik skilt tja koblings huset ad, så kunne baghjulet også dreje rundt igen. Fandt ud af ved en nærmere inspektion af det gamle stemple var kortere end det nye så nu har jeg sat det gamle i igen og har et håb om at de løse møtrik kan have påvirket mit optræk mht. selve koblingen . Så nu vil jeg prøve at samle det hele igen . Problemet der er tilbage er at der tilsyneladende ikke er noget nåle leje i min krumptabs arm, har købt et men selv om der står det er til en puch maxi k er det for stort til at komme derind. Har læst mig til at de gamle har en messing bøsning i stedet for et nåle leje så vil prøve at anskaffe sådan et . hvis det ikke knallerten kan trække herefter, så skal jeg nok ud og se på en ny kobling og så tror jeg squ jeg smider Puch'en i hovedet på en der kan finde fejlen og rette den . Har kigget ind til koblingen men har ingen ide om hvordan man for den af når huset er taget af

virk nu gamle møg spand

krumtaps arm.! det er vel plejlstang som den hedder.

der er vel en af de gamle puch maxi model der skal bruge
"messing bøsning"  til krydspind. (stempel pinden).?
ja , det tror jeg også, men der sidder en messing bøsning i forvejen . Når stemplet er monteret kan det skubbe sig lid fra side til side , men det er måske normalt?

virk nu gamle møg spand

det har ikke så store betydning i motorgangen.!
men normalt er der et par tynde afstandsringe om "krydpinden".!
(stempelpinden) der går i gemmen stempel. og plejlstangs øje.
men der må gerne være lidt slup i sideværes. med hendsyn til smøring
af stempelpinden og messingbøsning. fra benzin olie blanding.

men på de ældre moteller er der messing bøsning i plejlstangs øje.
og på de nyre modeller er der nåleleje i stedet for messingbøsning.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis