Afretning af loft imellem fritliggende bjælker

Hej Jeg har taget loftet ned i et hus fra 1910 og nu er der fritliggende bjælker med ca 120cm i mellem dem. Huset er uden nævneværdig sokkel så bjælkerne hælder ind mod midtermuren, og samtidigt er der forskel i hvor meget de har "sat" sig bl.a. over døre. Nu skal jeg så igang med at sætte gips op imellem bjælkerne og er i tvivl om hvad jeg skal rette af efter. Hvis jeg lægger det i vater, så vil man tydeligt kunne se at meget af bjælken er synlig i den ene ende og ikke i den anden. Ligesåvel at den ene af de to parallel bjælker vil være mere synlig end den anden. Alternativt kan jeg lade loftet følge bjælkerne, men så vil det sejle. Den sidste er at lade det følge bjælkerne på den ene side og så lade det være i vater på den anden side Er i syv sind... Erfaringer eller gode ideer vil være meget værdsat
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lade det følge bjælkerne, alt andet vil virke forkert efter min mening.
Gulv og vægge er rettet af, så ikke alt er skævt ;-)

Men jeg er enig med jer begge i at man ser loftet i ofrhold til bjælkerne og ikke i forhold til resten
Ja, det vil i hvertfald være meget synligt hvis gipslofterne laves vandrette, og du så har skæve synlige bjælker imellem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis