Lov vedr nedsænket loft

Hej alle sammen
Jeg er ny på jeres forum og må indrømme at der findes masser af nyttige ting!
Men har desværre ikke kunne finde en anden som har været ude for samme problem som jeg.

Kort fortalt:
Min kæreste og jeg købte sammen en lejlighed som var blevet nyrenoveret af en privat person.
Men siden indflytningen har vi haft mange problemer med små ting som ikke har været gjort ordentligt ELLER lovligt.

Vi bor på første salg i en lejlighed.
Jeg hørte fra den EL-installatør som vi havde forbi og tilse alle installationerne, at når man laver et nedsænket loft i en etage-ejendom, skal man bruge metal-skelet og muligvis 2 lag gips.

Vi har fået af vide at vi ikke får dette dækket, med mindre vi kan finde skriftlig dokumentation på at netop dette er et krav.

Håber nogle af jer derude kan hjælpe!

Hilsen Jesper Keller
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke reglerne på området, men kan tvivle på at det er et direkte lovkrav.
Og hvis det måtte være tilfældet har jeg så en mistanke om at det må være et spørgsmål om hvornår det er lavet, altså det nedsænkede loft.
Men du bør kunne få en klar besked hvis du kontakter teknisk forvaltning i din kommune.
De bør kende alle regler og de finurligheder der måtte være omkring årstal osv.

Hvad mener du iøvrigt med at "kun får det dækket" hvis.....

MVH Njord

MVH Njord
Med det menes at der stadig er tilbageholdt penge til sælgeren, fordi at lejligheden ikke er i den stand som lovet. Det er ikke kun loftet, der er mange andre ting.

Prøver blot at få sørget for det hele. 

Men tak for svaret hvertfald! Jeg vil bestemt prøve at kontakte dem i morgen.
Der er ingen krav om at det skal laves i stål nej.
Er der beboelse over lejligheden ?
Skrevet af Koludabyg på 15 sep 2011 18:35
Er der beboelse over lejligheden ?

Ja det er der.

Jesper Keller

Jeg fik lavet nedsænkede lofter i en lejlighed i en etageejendom for 5 år siden. Den tømrermester som udførte arbejdet fortalte et det er et lovkrav at bruge stålreglar og mindst dobbelt gips i en etageejendom hvis du sænker loftet.

Men det loft som du har siddende nu, kan jo være udført før denne bestemmelse trådte i kraft. Prøv at tjekke, jeg mener at den seneste ændring i byggereglementet skete i 1995.

Prøv at spørge Teknisk Forvaltning i din Kommune - evt. pr. mail - normalt er de flinke til at hjælpe

vh
gug

Hej Gug

Tak for svaret, og det hjalp bestemt at kontakte Teknisk Forvaltning i min kommune.

Modtog tidligere i dag en mail fra dem, hvor i der står: "Dette er ensbetydende med at ophængningssystemet skal udføret som materiale klasse B-s1,d0 (Tidligere klasse A materiale)".

Betyder dette så at mit loft er lavet efter de regler?
Har ikke kunne finde på nettet hvad b-s1,d0 kræver.

God aften
Jesper Keller
Som Koluda nævner skal du ikke foretage noget.

http://www.ebst.dk/file/2434/Bilag_C,_till%C3%A6g_3.pdf

Kravet i etageadskillelsen er jo opfyldt og der må dog ikke være luftrum i mellem eksisterene og nedsænket loft.
Kravet til beklædningen af loftet er at der ved brand sker en meget begrænset mængde af røgudvikling (S1).

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis