tagpap med tagrende

Hej lav det selv.
Når det regner meget kommer, der oversvømmelse på vores paptag på garagen. Efterfølgende hvis der står vand på taget siver der vand ned gennem samlingerne. Jeg tænker at afhjælpe problemet med tagrender. Allerhelst en konstruktion til flade tage fastmonteret der leder vandet væk i en side eller et hjørne og ned i kloarken. Hvis det ikke findes kunn eman evt. montere tagrende i den ene side. Hvad siger I der evt har en løsning eller et forslag.
VH Snogen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør jo ikke taget mere tæt at der etableres tagrender.

Men måske er det et meget gammelt såkaldt build-up tag med meget lidt eller slet intet fald?
Hvor hober vandet sig op og hvor er tagnedløbet?
Og nu er det vel ikke tagnedløbet eller nedløbsbrønden er er stoppet?

Fortæl lidt om det. .o)
Paptaget er ikke så gammelt 5 år. Det er kun ved samlingerne det siver efter at vandet har stået i flere dage. Når jeg opdager det siver går jeg på taget og fjerner småblade ved det lille afløb der er iden ene side af taget. Så fosser vandet ned og jeg har fred i nogen tid. Du har ret der er ikke fald på taget og når vandet ikke kan komme ned uden min hjælp opstår problemet. Jeg har set en tagrende monteret på et nybygget tag der var monteret som en fastmontering på siden og altså ikke langs hele kanten men mere som en enkelt opsamling.
Noget tyder på at tagbrønden er for lille.

Såvidt jeg ved bør den være mindst Ø100 mm. Og der må ikke være noget bladfang. Det er nemlig bedre at blade og lign. skylles med ned i tagnedløbsbrønden, (den i jorden).

Jeg mener at du måske bør satse på en større tagbrønd og nedløbsrør. Eventuel en lokal sænkning af området omkring tagbrønden hvis det er muligt.
Sidder tagnedløbet i kanten af taget eller hva'?

Tagpappen bør ikke være utæt i samlingerne efter kun 5 år, men måske der den ødelagt af fugt og isdannelse.
Iøvrigt er det et krav at der skal være fald 1.40, (2,5 cm pr meter) på et kun 5 år gammelt tag.
Tagpap skal være tæt, også selvom der står vand på det i flere dage, så på med nyt lag tagpap, som svejses ordentligt tæt denne gang, i samme forbindelse kan brønden sænkes og øges til større diamenter hvis muligt, evt. buler / modsat fald ville jeg oprette ved samme lejlighed.
Tak skal I have alle sammen, jeg har fået noget at arbejde videre med...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis