Min Skoda driller ved start!

sagen er den, min bil for nogle mdr siden pludselig ikke ville starte, jeg fik en kammerat til hjælpe med lidt strøm. Jeg tænkte bare at den bare er hvad der sker en gang i mellem. Jeg fik dog ved et mekanikker besøg målt mit batteri og han sagde det var helt fint. I lørdags var den så gal igen, men heldigvis kom der der flink mand og hjalp mit med noget strøm. Jeg er har kørt flere ture i den siden og fan¤&&%/ om det ikke sket igen her til aften, hvor jeg skulle på arbejde. Det der dog skete her til aften var, at mens jeg ventede på hjælp (ca. 15 min) så startede min bil igen som om intet var hent. Det skal lige nævnes, at alle gange har bil været totalt tørlagt for strøm, selv det lille ur i bilen har været gået i stå.
Jeg havde faktisk en ide om, at det var mit batteri der var kaput, men nu er jeg i tvivl, da jeg pludselig kunne starte alligevel og jeg synes ikke der var nogle tegn på, at batteriet havde været helt fladt og det var en start med fuld knald på og jeg slukkede bilen og den startet igen!!

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt her?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gererator / laderelæ. (Indbygget i generator)

Tag et voltmeter og mål på batteriet, mens motoren kører.
Du skal kunne måle en spænding omkring 14V - 14,4V

Prøv at rense polsko og poler på in akkummuator med f.eks. et stykke vandslibepapir korn 500 - 1000. Det hjalp på min bil da jeg havde en fejl, der lignede din.

fase
En skoda er et vidt begreb.

Går lyset osv. ud når den stopper, eller virker speederen bare ligepludseligt ikke mere?
Det ser nu ud til, at jeg har fået løst problemet. Faktisk er det lidt flovt, for det vidste sig, at det var + polen der ikke sad ordentlig fast, den sad faktisk kun fast pga. den var beskidt. For der skete nemlig det, da den ikke ville starte igen i dag, var jeg ude at rykke lidt i kablerne igen, men denne gange var den lidt løs og kunne skrue lidt på den med fingrene og efterfølgende startet bilen med et woom

Men jeg siger mange tak til Jer alle, der har prøvet at hjælpe med at finde en løsning på mit problem

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis