Kørsel med forsikring??

Jeg er en knægt på 15 som får min knallert i morgen. der er tegnet ansvarsforsikring og kasco. Jeg fylder først 16 om en uge men har allerede hentet mit knallertkørekort. Nu siger vi jeg laver et eller andet lort og kører galt. gælder forsikringen så??
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh så er du på den
Og nu har du ventet i 15 år og 51 måneder på at måtte kører, skulle du så ikke kunne vente en eneste uge mere ???
det var ikke et svar...
Jo det var et svar, hold dig på måtten i en uge !
Det var stadig ikke et svar. spurgte hvad er ville ske. ikke hvad din mening var. 

Javel ja, du hører altså til den type unger der hele livet vil spørg om -  Hvorfor !
Det er da godt i nogle sammenhæng at ville vide mere.
Men hvorfor henvender du dig så ikke direkte til dit forsikrings selskab og spørger dem hvad der ville ske, sansynligvis fordi du der vil få samme besked som jeg har givet dig ! Men prøv nu at ringe til dem og spørg !!!!!!
Annonce
Skrevet af oliver2620 på 13 sep 2011 19:18
Jeg er en knægt på 15 som får min knallert i morgen. der er tegnet ansvarsforsikring og kasco. Jeg fylder først 16 om en uge men har allerede hentet mit knallertkørekort. Nu siger vi jeg laver et eller andet lort og kører galt. gælder forsikringen så??

Efter min bedste overbevisning får du lov til selv at betale for forvoldte skader af den simple grund, at du ingen forsikring har, før du er gammel nok til lovligt at køre knallet.

fase
Lad os antage at du ikke som håndværkeren har regnet sig frem til er 20 år men noget yngre så fest igennem og kør på knallert om en uges tid når tømmermændene har lagt sig.
René
Jeg mener at forsikringen som regel dækker i første omgang. Ligeledes forholder det sig hvis du kører derudaf på en udboret knallert, og kører en sagesløs person ned, der herefter bliver invalid, og skal forsørges resten af sine dage - MEN så benytter de kære forsikringsselskaber i nogle tilfælde det der hedder regres, der kort sagt betyder værsgo at betale tilbage, og det kan blive rigtigt dyrt !!

Sådant noget sker jo altid for alle andre, Men for 20 år siden hvor jeg var lige så tosset med knallerter som du sikkert også er, kom en af mine kammerater ud for ovenstående, og det tror jeg stadig han betaler af på, så det er lige lidt stof til eftertanke.

Afgørelsen er selvfølgelig din egen, men i dit tilfælde ville jeg nok holde mig på måtten en uges tid endnu. Og ja, det var da hyleskægt med tunede knallerter og racerløb om natten, men når man ser tilbage på det idag, så kunne det have fået helt uoverskuelige konsekvenser.

Bare vendt den skide uge så slipper du for at tænke på det.
Nu har du ventet så længe på at få dit knallertkørekort så ville det da være total åndsvagt og køre inden det gælder.
Så kunne du jo næsten lige så godt lade være med at tage det.

Du kunne jo bruge ugen på at vaske og pudse den så den er rigtig fin til når du skal køre på den.
Der er sikkert nogen ting som støtteben der trænger til at blive smurt og sådan.
Så går tiden med det.

Tag nogen billeder af den og vis den til andre på nettet og sådan.
Så har du også nogen billeder hvis den skulle blive stjålet.

Det bare 1 uge.
Skrevet af ALB69 på 14 sep 2011 19:59
Lad os antage at du ikke som håndværkeren har regnet sig frem til er 20 år men noget yngre så fest igennem og kør på knallert om en uges tid når tømmermændene har lagt sig.
René

Jeg har ikke regnet på noget, ganske unødvendige spekulationer Alb69. knægten skriver jo at han er 15 og kun manglede en uge i at fylde 16 !
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis