Diesel på græsslåmaskine!!

Kære alle
Jeg har fået hældt diesel på min rimelig nye Stiga benzin plæneklipper!! Den startede fint og døde efter 20 meter. Jeg anede uråd og lugtede til dunken, hvori der af en eller anden er blevet hældt diesel på og ikke benzin! - Som ellers står på den...

Hvad f... gør jeg? Jeg vil gerne tømme den, men kan ikke finde en bundprop. Det er en Stiga Rental B 50 Turbo model 2011.
Ellers vil jeg få den afleveret til rep i morgen. Det er bare hvis der er noget jeg kan gøre nu og her for at bremse ulykken...
På forhånd tak


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Maskinen har næppe taget skade af dieselen, men tændrøret kan ikke antænde den.

Så hæld dieselen ud ved at skrue hætten af til brændstoftanken og vip klipperen. Derefter hælder du benzin på og prøver at starte. Du skal nok prøve et par gange før den starter da der er diesel i brændstoftilførslen. Men efter et par forsøg kommer der nok lidt tændig og en del røg til den har brændt den sidste diesel af.

Får du ikke liv i den er der måske behov for lidt adskillelse for at rense brændstofsystemet. Er du ikke frisk på at gøre det selv må du forbi plænesmeden.

Ok. Lyder godt den næppe har taget skade. Hvordan er det så. Den kan tiltes men kun til en side? Eller...? Set bagfra har jeg luftfilteret på venstre side side og oliefilteret på højre side af maskinen.
Sug diesel op fra tanken, brug en sprøjte eller lign med en slange på.
Pil tændrøret ud, og træk et par gange, så du er sikker på at den trækker det diesel der står i kaburatoren med ud.

Rens tændrøret godt, og i med det igen.

Så skulle maskinen gerne kører igen, den skal dog lige igennem en tankfuld benzin, før alt dieselen er brændt af, og kan derfor godt ryge lidt, og kører ujævnt, så tændrøret skal sikkert ordnes igen efter klipningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis