varmepumper

Jeg vil gerne vide hvilken varmepumpe jeg skal vælge til 170m2 i 1 1/2 plan.

Huset er fint isoleret og energiglas overalt.

Nogen gode forslag? 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du giver jo ikke mange oplysninger, så et detaljeret svar må være 6-8 kW...

MVH Leo

Jeg vil mene du bør købe 2 anlæg eller et med 2 indedele - et til stueetagen og et til førstesalen.

Selvom enkelte kvalitetsanlæg skriver at de kan opvarme 170m2 vil det være svært at få luften til at bevæge sig i begge planer med samme temperatur.

Selv den Panasonic jeg har købt til sommerhuset har svært ved at komme ud i hjørnerne  med ordentlig varme selvom alle døre er åbne og den skulle kunne opvarme 160 m2 - huset er 120 m2 - men er så heller ikke superisoleret - det er fra 1973, dog med nyere vinduer og døre.

Og lad så for guds skyld være med at falde for en af de billige fra Bauhaus eller jemogfix.

http://www.energitjenesten.dk/files...pumper.pdf

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er jo svært at gætte, om vi snakker vand/vand (jordvarme), luft/vand eller luft/luft og om vi snakker supplerende eller eneste varmekilde.

Hvis vi snakker luft/luft og supplering af anden opvarmning er jeg enig:
Køb 2 stk Panasonic Danmarkspumper til 2 x 20.000 kr (sådan ca)

MVH Leo

Skrevet af Leo Jensen på 13 sep 2011 15:30

Hvis vi snakker luft/luft og supplering af anden opvarmning er jeg enig:
Køb 2 stk Panasonic Danmarkspumper til 2 x 20.000 kr (sådan ca)

Jeg gav kr. 18.000,- for min - med sms-modul, monteret og 5 års garanti.

Det var så Panasonics topmodel - HE9LKE med COP på 5,6.

De har også en Duo-model på 7kW med 1 udedel og 2 inddele - monteret for ca. kr. 30.000,-

Det er så uden sms modul.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej
Har 2 Panasonic luft/luft som har kørt i ca. 10 år uden et eneste problem - vi købte først kun en men  vi kunne slet ikke få varme nok flyttet op på 1 salen gennem en alm. dør som måler 90 cm. i bredden så derfor købte vi nr. 2 (vores hus er også 1 1/2 plan)
De 2 varmepumper dækker fulstændig vores behov for varme i et hus på 132 kvadratmeter.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Skrevet af EISOE på 13 sep 2011 15:56

Jeg gav kr. 18.000,- for min - med sms-modul, monteret og 5 års garanti.

Det var så Panasonics topmodel - HE9LKE med COP på 5,6.

De har også en Duo-model på 7kW med 1 udedel og 2 inddele - monteret for ca. kr. 30.000,-

Det er så uden sms modul.

Eisoe: hvor meget strøm bruger den ca. på årsplan.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af KentAJ på 13 sep 2011 17:45

Eisoe: hvor meget strøm bruger den ca. på årsplan.

Ved jeg ikke helt - jeg fik den installeret 1. feb. i år.

Og holdt 10 gr. grundvarme de første 12 dage af feb. uden benyttelse.

Jeg smilede da jeg aflæste forbruget 72 kWh - ca. 25 % af hvis elvarmen i huset havde holdt den samme temp. - i hvert fald langt under halvdelen.

Jeg har så sat en 13A automat med indbygget HPFI op med 2 pol Kwh - måler - så kan jeg slukke for alt andet og kun køre med varmepumpen.

Med sms-modulet kan jeg så ringe fredag formiddag og sætte den på 22 gr. så der er varmt når vi kommer - ren luksus i forhold til før

Jeg holder så 10 gr. grundvarme om vinteren - det koster ikke meget nu.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Eisoe: tak

Og et tillæg, hvordan med brændeovn. Hvis eks. man sætter varmepumpen til 18g, når man er på arbejde og så kommer hjem og fyrer op; vil man så kunne benytte/medvirker varmepumpens blæser til hurtigere fordelingen af den kraftigere varme fra brændeovnen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Eisoe: Var det en lokal forhandler/installator eller var det via Kinnan du købte din pumpe? Jeg skal have fundet en forhandler her omkring mig. Jeg pga. mit hus opbygning intereseret i 2 indedele, hvor den ene blot skal holde den ene ende af huset tørt og frosfrit. Men jeg skal nok have en ud og kigge.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det var her jeg købte min:

http://www.jpkol.dk/

Kører i hele Landet - og det var der jeg fandt den bedste pris for det anlæg jeg ville have :o)

Du kan jo  prøve at ringe til ham - han er til at snakke med.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis