varmepumper

Jeg vil gerne vide hvilken varmepumpe jeg skal vælge til 170m2 i 1 1/2 plan.

Huset er fint isoleret og energiglas overalt.

Nogen gode forslag? 

Jeg vil gerne vide hvilken varmepumpe jeg skal... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder godt. Tak :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej KentAJ

Jeg vil gerne supplere mht. "Hvor meget strøm luft/luft bruger"
Jeg har selv 1½ plans hus fra 76, med 2 Panasonic varmepumper, modellen før den du refererer til. De bruger i snit 2000 KwH pr. styk om året (altså fyringssæson). Huset er på 204 kvm og en 3. er på tale.
Den Panasonic model jeg har, slukker for blæseren i indendørsenheden, når der ikke skal varmes. Dvs. ingen luftcirkulation, når indstillet temperatur er opnået.
Mht. placering, har jeg valgt at få dem så lavt nede som muligt, helst ikke under et vindue, da den vil "suge" en del af den kolde luft fra vinduet (hvis dit vinude er tussegammelt, ligesom mit).

Mukker
Hej Mukker. Tak for tallene. Det lyder spændende. Jeg skal nok øge dem tallene drastisk hos mig, pga. isoleringstilstanden her (fnis - han sagde isolering). Men så er det godt med en god brændeovn.
Efter at have talt med JP køl og el, så skal jeg nok istedet for have en mellem størrelse og en lille. Men nu må vi se.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej

Kiggede på den svenske side polarpumpen og fandt ud af at der er en dansk med danske priser tilsvarende de svenske omregnet. Polarpumpen.dk super fine priser og man kan ringe og få vejledning.

Skrevet af EISOE på 19 sep 2011 22:16
det var her jeg købte min:

http://www.jpkol.dk/

Kører i hele Landet - og det var der jeg fandt den bedste pris for det anlæg jeg ville have :o)

Du kan jo  prøve at ringe til ham - han er til at snakke med.

Du har helt ret. Flink fyr og det bedste tilbud på nettet, så han har også lige smidt en varmpe pumpe op herhjemme. Jeg valgte dig en Mitsubishi

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Panasonic,Mitsu eller et andet kvalitetsanlæg er vist mest hvad man har mest tiltro til og måske størrelsen af anlægget :-)

Så vidt jeg husker har Panasonic den bedste COP på deres største anlæg ( den jeg købte ) - Mitsubishi på de lidt mindre anlæg.

Og så har Mitsu noget med en bedre varmefordeling - måske

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis