tag på skur

jeg skal igang - inden vinter - med et skur på 7x5 m. Spørgsmålet er, om det er ansvarligt, at have spær på 6 meter (incl. udhæng) i frit hæng i 45x95. Der kommer undertag (dug) og stålplader. Fald 50 cm på de 5 meter. Da skuret skal ligge fri, har jeg mulighed for at lægge taget på "den lange led", hvor der kommer skillevæg v/ 4 meter, hvor man kan lægge af. Men det giver dælme et langt løb og en høj facade, hvis faldet skal være 1 pr. 50 cm

 

jeg skal igang - inden vinter - med et skur på 7x5... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville helt klart vælge 25 graders taghældning, frem for ensidigt fald.
du vinder, rené! Det bliver det pæneste. Til Håndværkeren: Kig nu nærmere på de præfabrikerede først. Der er dæme meget, der kunne være bedre til de samme penge. Så hellere selv vælge materialer. Nu er jeg jo i forvejen så gnattet, at jeg kan hænge på væggen uden at holde ved; men alligevel synes jeg det er ublu priser, man forlanger for "for-byggede" skure.

 

Er 9.500,00 kr. meget for et skur på ca. 3,5 x 3,0 m. med rigtigt tag da dyrt. Set hos Davidsen i Høruphav.
Nej, 9.500,- for en skur er ikke dyrt, overhovedet... hvis altså det er lavet af ordentligt materialer, og ikke bare brædder der er stablet ovenpå hinanden, som de fleste byggesæt består af.

De fleste af disse byggesæt er også uden tag, som folkene måske så lige glemmer skal oveni.

Målene 3.5 x 3 meter er dog lige over de 10m2 som de fleste gerne vil holde sig under.
Skrevet af uldal på 15 sep 2011 06:46
du vinder, rené! Det bliver det pæneste.

Jeg er sikker på du bliver glad for det valg...

Annonce
Håndværker: Fordelen ved et præ-fabrikeret skur er, at du ikke får en del spild materialer, du har betalt for, men til gengæld skal du ud og investere ekstra: Vindpap til vægge, undertag, klemlister, bundrem, gulv og tagrender (hvis det er modellen med gitterspær og beklædning i 16 mm forskalling 1på2).

 

Hvorfor skulle jeg dog fylde så meget extra i huset, det skal bruges til opbevaring af brænde ikke andet. Jeg regner kun med at der skal støbes en sokken, den laver jeg af fundablokke og så fylder jeg glasblandet beton på gulvet. Mere havde jeg ikke tænkt mig at gøre ud af det. Jeg bor på en bakketop så grundvandsstanden ligger meget langt nede, så et lag stampet grus under gulvet burde være nok.
Grundvandsstanden følger i nogen grad terrænet.

Der vil under alle omstændigheder være optrængende fugt fra undergrunden. Lidt eller meget ganske vist.
Var det ikke bedre med nogle punktfundamenter så det kunne komme luft ind af bunden og ud gennem ventiler i taget. Eller sådan noget?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis