huntonit undertag med tagpap

Jeg skal til at lægge undertag på, spær er rest og tagfod næsten færdig.

Der skal vingetegl og den første række skal mures på.

Under tager er ventileret

Nu til spg.

Mellem sidste spær og væg ville jeg køre en bane tagpap.

Hvordan skal jeg ventilere det ?

Skal jeg brænde pappet på  tagfoden ?

Hvad gør jeg i stoppen ? ligger et stykke over stenen som bliver klemt fast med klemmelisterne og så sætter ventilationsstusser i hvert feldt i toppen ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil mure den nederste række vingetegl på, hvordan vil du så lave ventilation... ?

Ligeledes hvordan skal dit undertag kunne afvande i tagrenden... ?

Mellem væg og det sidste spær, skal ventileres som ved resten af taget, dvs. luft fra tagfoden til kip.

Nej, den skal bare koldklæbes fast til fodblikket.

I toppen kan du vælge at lave det som ventileret rygning, eller monteres ventilations studser i felterne som du selv foreskriver, der kommer en vejledning med huntonit undertaget, der bla. viser hvordan en ventileret kip kan udføres, denne kan bla. også findes online hos Rindom.

Men da huntonit undertaget også kan lægges diffusionslukket, hvorfor så ikke vælge denne løsning, specielt med den opbygning af taget du har.

Hej Rene.

Tak for svarne. Jeg var nok ikke så tydlig. Det er ved gavlen at jeg ville mure en række tagsten fast.

Bruger du et bestemt produkt til koldklæbning ?

Bruger du et bestemt produkt profiler i skotrende og bliver de bare klemt fast med klemmelisten ?

Klæber du tagpapet i skotranden fast ?

Hvad skal man gøre i toppen af skotranden hvor de to sider mødes ? laver man en lille stump og klister på ?

/Sven


Okay, hvis det er ved gavlene du murer teglene på, giver det jo mening...

Ganske alm. tagklæber.

I skotrenden bruger jeg skotrendefod  i kanterne og zink i bunden, som lægges på banevare undertag, som mellemlæg mellem krydsfiner / rupløjet brædder og zinken.

Jeg bruger IKKE tagpap i skotrenden, da pap og zink ikke lige er en heldig kombination, og da jeg næsten altid opsætter rheinzink zinktagrender også, giver det næsten sig selv at jeg ikke bruger tagpap i forbindelse med huntonit undertag.

Jeg lodder skotrenden i zink sammen i toppen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis