Starte problemer

Hey gutter .
Jeg har fået lidt problemer med min Cpi oliver city .
Før i tiden kunne jeg bare give fuld gas når jeg skulle tænde den . Men fortiden skal jeg finde et punkt i gashåndtaget og så give en lille smule mere gas når jeg kan høre den er ved at tænde ..  Hvis man giver bundgas nu så kan man høre at den ikke tænder ..
Og det tager en del tid at tænde den hvilket den ikke burde .. ligefør den bruger alt strømmen på batteriet .. Hvis man starter med at bruge El-start og derefter træder på kickstarteren så kan man høre El-starteren når man træder ned .. lidt mærkeligt ikke? .
kender i problemet eller nogle forslag? .. Dyse , membranring , utæt?  . / 7 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at den får noget at leve af, almindeligvis skal en knallert kunne startes uden at røre gashåndtaget.
Så rens kaburator, benzin tilførsel, hanen o.s.v. køb et nyt tændrør og lad os så høre om ikke den kan startes 
det må være tændrøret eller noget .. for hver morgen virker den fint men når den står ude i regnen eller ude i kulden så har det svært ved at tænde ..
jeg lagde mærke til noget idag da jeg brugte el .. jo mere gas jeg gav jo svagere blev mit el :p .. den var ved at gå død men så gav jeg mindre el og den virkede normalt .
kunne evt. også være utæt der gjorde at den har svært? har jeg ret
Jeg skal altid give lidt gas når jeg skal starte min scooter .. hmm?
Det kan også være selve tændrørshætten / tændkablet, der skal skiftes - det hænger i hvert fald sammen med besværet når det er vådt / fugtigt.
tændrør er cirka 2-4 mdr gammel hvis ikke mere .. Jeg købte et vandtæt tændrørshætte .. men alligevel er den ikke så vandtæt :S .. cirka 6mdr gammel .. Jeg har ikke skiftet batteriet .. jeg har haft scooteren i 1½ år måske men Jeg har lige haft batteriet til opladning ..
En tændrørs hætte der er vandtæt, der er du blevet taget ved næsen ! Den type hvor der er gummi manchetter omkring, kan gemme på indtrængt fugt, gør det til en vane at fylde noget kobberfedt eller silicone fedt op i hætten inden du sætter den på tændrøret, så er du sikker på at vand / fugt aldrig bliver et problem der.
Et batteri på en knallert lever et uselt liv, sørger du for at der altid er den rette mængde syre på ( du skal efterfylde med destiliseret vand ) og smører du så fedt eller siliconefedt på polerne og skoene så de er helt dækket, får du heller ikke problemer der. En totakts motor brænder hurtigere tændrørene af, så der skal skiftes mindst en gang om året måske ofter. Jeg har haft tændrør af god kvalitet der ikke holdt i en uge, det kan skyldes en fabrikations fejl.
tror jeg har fundet mit problem .. det var nok utæt ved cylinderen til topstykke .. mit toppakning var smadret .. så nu må jeg lige se imorgen hvordan den køre!
Ps: vil du ligge kobberfedt ind i tændrørshætten? eller udenpå ? .. lyder ellers som en god ide da min godt kan finde på at stoppe pga sne/regn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis