PowerTools Boremaskine

En god boremaskine - hvor får man mest for pengene når det ikke er prof brug men hoppy-lav-det-selv brug...

har kigget på mærkerne Makita & Devalt. Men hvilken af disse to får man mest ...det skal jo holde i flere år og jo en langtidsinvestering så at det koster noget gør ikke det store bare det virker og holder i længere tid end de billige man kan købe til mindre opgaver.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har rigtig god erfaring med Makita, men den billigste model, koster godt 2000,- kr.
Som måske er lige i overkanten.

Dewalt har jeg ingen erfaring med. (undtagen en håndrundsav, som er ganske fin)

Du skal købe en boremaskine med LI-ON batterier, det er det eneste der holder, når maskinen kun bruges lejlighedsvis.

mvh jens


 

 

Hej

DeWalt er en udmærket maskine, har selv en (12 v batteri boremaskine ) den har kørt i flere år uden problemer. Lad være med at købe de billige i Jammerfix, de holder kun en ½ time.

Mvh Finn
Skrevet af Finn Gevind på 12 sep 2011 15:28
Hej

DeWalt er en udmærket maskine, har selv en (12 v batteri boremaskine ) den har kørt i flere år uden problemer. Lad være med at købe de billige i Jammerfix, de holder kun en ½ time.

Mvh Finn

12v er det nok? er der forskel om det 14,4v eller 18v

tænkte på at anskaffe mig en med slag funktion os så den var all-round multi...eller skulle man holde slag væk fra den og købe en ledningført slag boremaskine og så have en bore/skrue maskine...

tænkte på om slag funktioner slidte maskine mere en hvis den ikke var der...

Jeg har lige købt en Makita bhp454, den er med slag, det virker rigtig godt, så har den en bedre gearkasse, og borepatron end den mindre model. (2200 + moms incl 2 stk 18 volt 3.0 ah batterier) Men det er jo så en lidt tung maskine.
Jeg har også en Grøn Bosch 18 volt 1,3 AH li-on, der er himmelvid forskel, hvad de kan præstere, men Bosch'en er fin til de små opgaver.
Jeg bruger Makitaen meget til at bore i metal, samt skære gevind, at skære et M12 gevind, i Rustfast stål er intet problem.

Med samme AH størrelse, giver flere volt, mere kapasitet.

12   volt 3 ah = 36    (watt)
14.4 volt 3 ah =43.2 (watt)
18   volt 3 ah = 54   (watt)

Mvh jens




 

 

dvs. 18w og 3ah giver længere arbejdes tid end 12v og 3ah pga mindre kapacitet?

Ja har os kigget på den model bhp454 og så devalt...fald nemlig over denne anmedelse
http://dewaltownersgroup.com/index.php/topic,56.0.html
Der er ikke meget forskel på dem i forhold til præsentationen af dem...det mere opbygningen af selve boremaskinen...

men må ud på jagt efter nogle tilbud så
Annonce

always.

en god hjemmeside du har linket til.

Ja de skiller jo hele maskinen ...rart man kan se stumperne sammenlignet med hinanden hvad de bruger af komponenter...

men jeg skal nok ned i en biks og lige holde om en...der nok noget med vægten og ergonomien.
Hej.

Til hobbybrug så vil jeg anbefale dig at kigge på den 18V AEG maskine fra Harald Nyborg de sælger til 995,-. Til prisen har jeg svært ved at se andre konkurrenter. Dewalt og Makita er måske bedre, men koster også mere.

Jeg har selv en tidligere 14V AEG i samme design der har holder fint. Senest har jeg sat 600 stk 5/60mm skruer i træ med den.

Mvh TroelsM

Der er faktisk et rigtigt godt tilbud i XL, på Makita.

Du får et stk bdf456 boremaskine, samt 1 stk BHP454 boremaskine, 22 min lader, samt 2 stk 18 volt 3 ah li-on batterier (samt kuffert, og lidt bor var det vist)

2299 + moms, sælg evt den lille maskine.

http://nozebra.ipapercms.dk/xlbyg/p...udsaviser/

mvh jens


 

Skrevet af je__ns på 13 sep 2011 14:45

Der er faktisk et rigtigt godt tilbud i XL, på Makita.

Du får et stk bdf456 boremaskine, samt 1 stk BHP454 boremaskine, 22 min lader, samt 2 stk 18 volt 3 ah li-on batterier (samt kuffert, og lidt bor var det vist)

2299 + moms, sælg evt den lille maskine.

http://nozebra.ipapercms.dk/xlbyg/p...udsaviser/

mvh jens


 


sku et nice tilbud, har lån de gamles makita 452 tror jeg det er en ældre udgave med amme type batt 18v 3Ah den skruer sku godt...men da nogle ok tilbud i den avis...skal hvis ud og shoppe mig noget grej...takker Je_ns
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis