Støbning af gulv over krybekælder

Hej,

Jeg skal til at støbe nyt gulv over/i min krybekælder. Der er et afretningslag bestående af 10 cm brolæggergrus på den eksisterende betonplade i bunden af krybekælderen. Herefter 30 cm styrolit. Pga af hul i taget er der kommet en del vand ind i krybekælderen og jeg er i tvivl om gruset er for fugtigt til at man kan støbe, da jeg så risikerer at indeslutte vandet.

Selve afretningslaget er meget kompakt og stabilt så jeg er ikke bange for at det kollapser pga vandindholdet.

Kan jeg ligge nogle drænslanger i krybekælderen og lade dem afslutte i kælderen. Vil det hjælpe med at tørre gruset ud over lang tid?

Vil mine forsatsvægge bestående af isolering og gips plader tage skade af den ekstra fugt der over tid vil fordampe fra undersiden af betongulvet?

 
Lad mig høre nogle bud på hvad jeg skal gøre?


Mvh

Christoffer

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du skulle få kigget på det utætte tag som noget af det første...

Hvis du har boret drænhuller gennem det eksisterende betongulv, så skulle der ikke være problemer.

Det er vel heller ikke så meget vand vi snakker om, at det ligefrem sejler under flamingoen, og jeg ville ikke være bange for at støbe henover det, er der fugt skal den nok kommer væk gennem tiden.

Som sagt ville jeg starte med at få gjort det tag tæt, det hjælper jo ikke noget at en hul i taget, måske er årsager til flere følgeskader senere hen.
I bagklogskabens klare lys, kan jeg fortælle at umiddelbart før den meget våde periode i juli og august havde planlagt udskiftning af hele tagkonstruktionen inkl spær. Jeg havde dog ikke indset behovet for at leje et stillads med tag. Derfor da juli måneds skybrud og kraftige regnvejr ramte huset uden tag blev det omdannet til en swimmingpool. Min styrolit lå og flød mens det stod på.

Jeg har ikke boret drænhuller fordi jeg tænkte at hvis der tidligere ikke har været vand i krybekælderen. Så kommer der heller ikke i fremtiden. Hvis jeg borer huller så åbner jeg også mulighed for at vand kan komme ind fra undergrunden og dermed øge fugtniveauet i kælderen, da der ikke er hermetisk lukket mellem krybekælder og kælder.
Det er ikke korrekt.

Den eksisterende beton i din krybekælder er efter al sandsynlighed ikke ikke vandtæt. Hullerne bores for at sikre at vandet kan komme ud inden for et overskueligt tidsrum.
Hvis der er grundvandstryk kan du slet ikke lave terrændæk uden særlige foranstaltninger. (Dræn)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis