35 HK EVINRUDE MOTOR DRILLER !

 hej. har en 35 hk evinrude fra firserne. Den starter som den skal når den er kold, men når jeg skifter fra frigear til fremadgående, skal jeg give gas for at den ikke går ud. Når jeg så sejler er det som om den ikke vil give fuld gas, når jeg giver den over 3/4 gas larmer den bare mere men sejler ikke hurtigere (den tager ikke ved). Når jeg så gasser helt ned og sætter den i frigear går den ud. Efter det er den rigtig rigtig svær at starte, altså nu hvor den er varm. Hvad skal jeg gøre evt. rense karburator, nye tændrør et eller andet ?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det et problem, der pludselig er opstået?

Rensning af kaburator og benzinfilter, vil være en af de første ting, at gøre det er rimeligt nemt, og så er den fejlmulighed afprøvet.
Prøv at give den lidt choker, hvis det hjælper, er blandingen for mager. (eller utæte zimmerringe)
Pump benzinbolden hård hele tiden, hvis det hjælper, virker benzinpumpen ikke orntelig.


"nyser" den i tomgang?

 

Nye tændrør, også selvom de gamle ser fine ud, de kan godt drille alligevel.

Kompressions test kør med starter/ryk i snoren til højeste tryk, det skulle gerne ligge på min 9 bar, og være rimelig ens på alle cylindre, max 10 % afvigelse, mener jeg man regner med.
(en kompressionstester kan købes bla, hos Thansen, koster knap et par hundrede.


mvh jens

 

vil tro det det har virket tidligere, men kan ikke svare på det da jeg købte den brugt for nogle dage siden men han sagde den virkede fint, og jeg hørte den starte og køre (på land) , så det er når den skal trække. Om den nyser ? måske lidt i tomgang første gang man starter den hvor den er kold, men når den bliver varm og man har trukket hundrede gange og den så endelig starter kører den meget ustabilt i tomgang ?
og glemte lige at tilføje, at benzin pumben/bolden bliver ikke rigtig hård
og glemte lige at tilføje, at benzin pumben/bolden bliver ikke rigtig hård

Bolden behøves ikke at være knaldhård, under sejlads-

Men hvis du prøver at pumpe den hård hele tiden, under sejlads, kan du udelukke benzinpumpen, hvis det ikke hjælper at pumpe.

Desværre kan en slidt motor, godt opføre sig noget lignende det du beskriver.

Jeg har set tilfælde hvor en defekt/svag tænding, giver de problemer, men det er ikke en typisk fejl. (det er ikke nok den trækker fin gnist på tændrøret, den skal kunne trække en gnist på 20 mm længde, med starter o/m /ryk i snoren)(du må ikke turne motoren, uden etableret gnistgab, på max 20 mm til stell, eller med aktiveret stopknap, ellers risikere du at smadre din tænding.)

Kan handlen ikke gå tilbage/sælger bringer motoren i orden, han har jo ganske givet, godt været klar over den er defekt.

Hvis ikke, så start med at rense karburatoren, og sæt nye tændrør i-

mvh jens


 


 


 

 

Men selvom det er en gammel motor virker den ikke helt optimalt, men regner med det er lidt justering og rensning, og den er jo ikke hel defekt og desuden er den i virkelig god stand. Tror det vil hjælpe meget med rensning af kab. og nye tændrør (det gør det som realt)
men motoren er overhovedet ikke slidt

Prøv nu at rense kaburator, og sætte nye tændrør i...

Selvom motoren ser fin ud, kan den jo godt have alvorlige problemer, rent indvordes.

mvh jens


 

vil jeg gøre, men ser også rigtig fin ud inden i
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis