Man skal høre meget, før ørerne falder af.

Talen/skriblerierne her på sitet falder jævnt hen på det farlige i, at vi amatører kaster os ud i farlige opgaver med sammenstyrtninger til følge, uden at konsultere kloge folk, til at rådgive os.

I den 5 etagers ældre ejd. som min datter bor i, inde i den store, gyselige stad, er et firma gået igang med at renovere en lejlighed i kælderen, altså med 5 etager oven over.

Man havde besluttet sig for at rive en væg i kælderen ned, og den hidkaldte ingeniør, havde godkendt projektet, dog uden at kommunen var indraget i ombygningen.

Datteren min og et par andre finkeduller sad til kaffeslabbaras i stuelejligheden oven over kælderen, og pludselig hører de sære lyde og ser en revne på 5 cm bredde åbne sig omkring en plade, der blænder en dør af i denne lejlighed.
I deres visdom bliver de enige om, at det da vistnok ikke er rigtig godt, og de går ned til håndværkerne i kælderen, for at stoppe dem i deres forehavende.

Den væg, som ingeniøren havde godkendt revet ned, viste sig at være bærende, endda i betragtelig grad.
Håndværkerne mener ikke det er deres problem og ingeniøren mener omvendt det er håndværkerne, der har kvajet sig. Ejerforeningen er en kende utilfreds!

Jeg tror sgu, at jeg fortsat vil benytte mig af almindelig sund fornuft!

Gad vide hvordan dette påvirker ejendommens statik, når sammensynkningen går helt til tops????

Med venlig hilsen
ktm

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare husk på at det kan trækkes fra.. Så derfor bruger vi alle flere håndværkere... Det der er slet ikke i orden...

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Ja, det havde været oplagt til den næste Gevalia reklame...
Skrevet af Koludabyg på 11 sep 2011 15:31
Ja, det havde været oplagt til den næste Gevalia reklame...

Ja, ja, bare lang ud efter håndværkerne igen. Som om de ikke laver andet, end at drikke kaffe og venter på at en flok piger "falder pladask" for dem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har der rent faktisk ikke været en reklame med en der drøner igennem en etageadskillelse ned til en forbløffet underbo, for en del år siden??

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo, det var netop den jeg tænkte på...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis