ford ka

hej, jeg har lige investeret i en ford ka fra 97, jeg har så skiftet bremseklodser/skiver på den samt dæk, så nu tænkte jeg at nu skulle den ud og brændes lidt af på motorvejen da det er en ældre dame der har tusset rundt i den, og den har stået stille siden juli.. det gik også fint men på hjemturen begynder den så når jeg træder koblingen ud for at skifte gaer, at gasser op eller ikke tage gassen fra i det dét jeg skifter gaer, hmm nogle der har en idé om hvad er sket eller galt? det skal lige siges at det lyder som om tændingerne står for højt også, men ved ikke om det har noget sige i denne forbindelse...tikka
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tikka.

Det kommer meget an på hvad det er for en motor, min bedste anbefaling ville være at købe en bell-ad benzin rens.. Den hælder du i tanken, og køre en god tur(uden at give den tæv), og efter en tanks tid vil den forhåbentligt begynde at gå rigtig i motoren igen.
Men det er meget svært at sige uden af have motoren foran sig.

her er et eksembel på hvor du kan købe den (kender ikke butikken, men produktet).
http://www.billigbilpleje.dk/product/bell-add-servicerens-1b-200-ml-971/

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Det er lidt svært at forstå fejlbeskrivelsen, men kan det være speederkablet, der hænger?
Måske hjælper lidt smørelse.
den var til mekaniker, og de kunne ikke mærke eller se noget mistænksomt ved den, de synes den kører rigtig fint.. der har heller ikke været noget siden, men så igår begyndte den at trække mod højre når man bremser? og begyndte at lugte fra dækket i venstre side hmmm, er helt lost alså..
Har du selv skiftet skiver og klodser?
Det lyder ikke godt, du har sandsynligvis glemt at smøre kaliprene de rigtige steder og nu hænger en af klodserne.
Få en prof til at lave det ordentligt, bremser er ikke egnede til perlegrusreparationer med mindre man ved hvad man gør.

Bent.
bremser og skiver blev skiftet på et værksted, netop for at det var proffer der lavede det..hmm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis