Hvilket fugemateriale til bredde fuger i fliser

hej

Skal fylde fuger mellem mine fliser. Fugebredden er ca. 30-40 mm. Nogen som kan anbefale materiale. Kan jeg blot brug alm. strandsand eller fugesand eller er der andet som kan anbefales.

hilsen tellme

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nok nødt til at afsløre om det er betonfliser i haven, eller et andet projekt
Mon det er det der kaldes en fugebelægning - i modsætning til en flisebelægning. :o)
Det er bare det at jeg har en bunke sand koluda. Kan jeg ikke bare hælde det i fugerne?? Det er noget traditionelt fugesand godt nok beregnet på mindre fuger men det går vel an....de skal jo bare fyldes op.
Det er bare det at jeg har en bunke sand koluda. Kan jeg ikke bare hælde det i fugerne?? Det er noget traditionelt fugesand godt nok beregnet på mindre fuger men det går vel an....de skal jo bare fyldes op.
Annonce
Ja, der bliver bare lidt efter fyldning løbende, og sandet vil blive fejet af når du fejer fliserne med så bred fuge...


Hvis du gerne vil bruge sandet så bland lidt cement i. Måske 1 del cement til 8 - 10 dele sand. Kun det vand der er i sandet.

Derved får du noget så fint som en cementstabiliseret sandfuge.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis