varmepumper

Hej

Jeg sidde og kigger på priser på varmepumper men syntes at det er en kæmpe jungel af priser.

Hvor skal jeg lede efter de bedste priser og hvad skal jeg tage højde for.





 


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg ledte også som en sindssyg efter varmepumper, før jeg købte.

Tjek www.polarpumpen.se - de er de billigste jeg kunne finde, og jeg ledte et halvt år. Køb en varmepumpe med inverter, hvor kompressoren ikke blot er en tænd/sluk ting, men som kører op og ned i omdrejninger alt efter hor meget varme den ska lave.

Man kan på ovennævnte side få en rigtig god varmepumpe til omkring 9.000 dk.kr inkl fragt og his du leder lidt rundt, kan du sikkert f en montør til at sætte den til for 2000 kr, hvis du spørger pænt.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Jeg købte min her incl. montering ( Panasonic ) - han kører i hele landet:

http://jpkol.dk/

Panasonic pumper incl. montering fra ca. 12.000,-
Har også Mitsubishi.

Og så spørger du om hvad du skal tage højde for:

Som nævnt : gå efter en invertermodel.

Afgør om du vil have mulighed for at styre den over telefonen ( SMS-modul ca. kr. 3.000 )

Køb et sted hvor du får 5 års garanti og få monteringen med - så slipper du for diskussion omkring snitfladen hvis der skulle opstå problemer.

Du skal også vurdere om du vil have muligheden for 10gr. grundvarme - det har de ikke alle ( sommerhusmodellerne har )

Størrelsen af dit hus. Du skal ikke regne med at selvom du køber en kraftig model at den kan nå langt væk fra indedelen ( de fjerneste rum )  der vil være noget temp. forskel - så er det bedre at købe 2 mindre.

Min er Panasonics topmodel til mit 120 m2  sommerhus - det kniber at den kan give god varme længst væk - men den kan fint holde det frostfrit med ca. 10 gr. om vinteren.

Og så med den sommer vi har haft i år er det jo dejligt med aircon

Jeg gav kr. 18.000,- monteret og med SMS-modul og 5 års garanti i feb. i år - den er vist lidt billigere nu.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

JP er lige taget på ferie. Tilbage 10 okt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis