Behandling af ydermurer - puds? udkast?

Hej med jer

Jeg har et hus, bygget i gasbeton, hvor ydervægene ikke er så pæne længere.

Jeg har ikke den store faglige erfaring, men har pudset lidt op indvendigt (bl.a. en døråbning jeg havde til muret) så jeg har en ide om hvordan det skal gøres. Jeg overvejer at pudse huset, og har i den forbindelse nogle spørgsmål:

1) Er det noget man forholdsvis nemt kan gøre selv, altså blande en spand og tage en bid af gangen - og kan det klares i 1 lag, eller er der flere trin i processen?

2) Jeg har også set nogen bruge en udkaster, som ligner en stor højtrykspuler - er kan det som privat betale sig at leje sådan en og spare tid - eller er det til noget helt andet ..?

Min situation er den, at jeg gerne vil have det gjort, men jeg har ikke overskud til et stort byggeprojekt - samtidig sammenligner jeg det også med at det til syndeladende koster 20 - 25.000 at få det gjort professionelt, så det skal ikke tage mig en hel sommer at gennemføre det selv.

Jeg ser frem til at høre fra jer!

/Morten
Hej med jer Jeg har et hus, bygget i gasbeton... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fliseklæb er fint at bruge som vedhæftning hvis det er et lille område.
Den rigtige måde at gøre det på er at kaste den ud i cementmørtel. (1 del cement, 3 dele grus)
Og så bagefter pudse den op. Lav nogle ledere for hver 2. meter. Sørg for at de står i lod, og så ret resten af dit puds af på dem.
Når du skal lave et skel, (jeg går ikke ud fra du kan pudse det hele op på en dag), så lav det ved et hjørne eller nedløbsrør.
Og sørg for blandingen er ens HVER gang. Mål op i spande og skrab toppen.
Held og lykke.
Demant

Hvilken slags grus vil du bruge?

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Murergrus. 0-4
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også