Hjælp - Dele af vinduet i soveværelset rådnet...



Hej hjælpsomme LDS´ere...

Jf. billederne, er dele af vores vindue i soveværelet rådnet. Det er den vandrette nedre rammeliste indvendigt og udvendigt er det den vandrette og en af den lodrette. Det er en vindue der er 79 bred og 91 høj. Kan det godt betale sig at få en snedker til at lave det? Hvor meget ville det koste?

Eller skal vi have et nyt som passer i eksisterende karm - Hvis ja, hvor kan man få sådanne nogle billigt? Det er vel ikke standardmål...?



kh. hilsen Mr. GDS 0
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mrGDS0

Typisk sådanne steder med råd & andre dårlig-domme, måske forkert eller mangelfuld forsegling/udluftning under glasliste.

Hvis du ikke selv kan udføre en reparation af det/de hjørner ser jeg ikke anden udvej end at skifte vinduet helt.

Det vil blive alt for dyrt at få en håndværker til at "luse" ud i hjørne/r måske 400+ & moms oveni pr. time. (kender ikke time prisen, har lavet noget sådant selv)

Men kontakt én snedker/tømrer du har tillid til og få et uforbindende tilbud på et nyt vindue, det er håndværkere vant til, så det gør en ordentlig håndværker da gerne.

Hvis din karm ellers er helt frisk, skal du vurdere om det vil være rentabelt kun at skifte rammen, men det kan han/hun da også råde dig om.

Men tvivler på om det kan betale sig når du er i gang, med at skifte alligevel.

Hvis du vælger sidste løsning går der en år-række og så er det karmens tur, så ærligt talt ikke en god løsning med "kun" at skifte rammen desværre.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skift vinduet. E nydt koster ca 1500 kr. www.sparvinduer.dk

tveskæg

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som maskinsnedker skriver, kan det IKKE! betale sig at reparere det. Desuden er vinduet af noget ældre dato og du vil også kunne spare en del i varme på at sætte et nyt vindue i. Et moderne vindue af nogenlunde samme type ville du kunne købe for ca.10-12000 kr. hvis det skal være kvalitet. 
Så kommer montagen så oveni, medmindre du gør det selv eller kender en der kan.
Husk at bestille et vindue med ventilations kanaler, så du kan undgå kondens da der er med til at ødelægge vinduet på længere sigt. 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

10-12000 kr for et vindue ? Er det belagt med guld ?

Jeg købte 4 stk bondehus vinduer i plast, med varmkant, 3 lag energiglas, osv. 6000 kr i tyskland.

Firmaet hedder www.vi-ka-vinduer.dk men om det kan gå at få dem transporteret til øen, skal jeg ikke kunne sige.

Mvh Thomas Hansen

Ja du kan nok få det billigere. Men et kvalitetsvindue i DK koster! Man kan også købe billige og gode vinduer i polen. Men hvorfor ikke købe dansk.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Hansen7717 på 08 sep 2011 16:17
10-12000 kr for et vindue ? Er det belagt med guld ?

Jeg købte 4 stk bondehus vinduer i plast, med varmkant, 3 lag energiglas, osv. 6000 kr i tyskland.

Firmaet hedder www.vi-ka-vinduer.dk men om det kan gå at få dem transporteret til øen, skal jeg ikke kunne sige.

Helt enig.

Ikke engang isat kan berettige den pris.

I foråret fik jeg en tømrer til at skift 3 vinduer og en terassedør, som jeg havde stående.
( et projekt jeg var kørt lidt sur i ) - det gav jeg kr. 7,500,- incl. moms for - og det var incl. fugning af 5 vinduer, som jeg ikke var blevet helt færdig med.

Jeg vil skyde på at vinduet kan fås for kr.1.500,- til kr. 2,500 alt efter kvalitet og leverandør.

De sidste jeg købte til sommerhuset købte jeg hos : http://www.danske-vinduer.dk/

Fin kvalitet - og dansk

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

1500 til 2500 for et dobbelt vindue?????? Det lyder møgbilligt, er det så også i tyskland?

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af EISOE på 08 sep 2011 16:45
Skrevet af msms på 08 sep 2011 16:38
1500 til 2500 for et dobbelt vindue?????? Det lyder møgbilligt, er det så også i tyskland?

Så vidt vides er det et enkelt vindue - er det begge ganger du bare med 2

Nej, det er i DK.

Dem jeg skrev at jeg fik fra danske-vinduer.dk var 2 stk 2-fags fastkarmvinduer, 149 cm høj og 177 cm bred, malet i min farve med alubundlister i samme farve +
1 stk 2-fags med 2 fastkarm og et topstyret i det ene fag  - ren fastkarm i det andet fag - selvfølgeligt også i min farve med alubundliste i farven - samme mål.

Dem gav jeg under.kr. 10.000,- for ialt incl. moms - færdigmalede indvendig og udvendig  i min valgfri farve og leveret på adressen.

Men du kan jo selv gå ind på deres side og indtaste mål og andre data - så vises prisen med det samme.

Og priserne er fragtfrit leveret

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det lyder som en go pris, vil da gå ind og kigge på dem. Hvordan er kvaliteten, kan du se nogen knaster igennem malingen?

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af msms på 08 sep 2011 17:06
Det lyder som en go pris, vil da gå ind og kigge på dem. Hvordan er kvaliteten, kan du se nogen knaster igennem malingen?

Nej ingen knaster.

Og kvaliteten er fin - var ude at se produktionen og deres showroom inden jeg købte - fordi det var så billigt som det var

Jeg har skrevet lidt om det i denne tråd :

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/159598


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også