(u)lovligt afløb fra nyt fyr

vi er ved at udskifte vores gaskedel til en ny selvkondenserende. da økonomien afspejler landets situation skal udgifterne holdes nede...

vvs manden siger at reglerne foreskriver at afløbet fra fyret skal kobles på brønden neden under afløbet (hvis jeg har forstået det rigtigt). så skal der vist en ny brønd til og med tilløb osv mener han det bliver omkring 5000 kr.....

hvad mener i om bare at støbe en ledning på afløbet og så lade regler være regler ??

hvis jeg ikke skal sælge huset er det vel mit eget problem - og hvis jeg skal - ja så informerer jeg bare en evt købet om forholdene.

har det nogen sikkerhedsmæssige konsekvenser - eller er det blot endnu en paragraf oven i alle de andre ?

er der nogen der har en mening ???

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Hvad mener du med brønden ? Er det et gulvafløb..

Har du evt. mulighed for at lægge et billede på ?

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Jeg er ikke autorisationsrytter, men formålet med autorisation på vvs-arbejde er netop at tilsikre at lav-det-selv'ere, der ikke har styr på at gøre det rigtigt, kan få en faguddannet prof' til at gøre det.

Lidt beton rundt om røret er ikke tæt og der render vand ud. Vand uden for afløb skaber grobund for skimmel og sygdom fordi svarmpesporer går direkte i lungerne.

hvis jeg ikke skal sælge huset er det vel mit eget problem - og hvis jeg skal - ja så informerer jeg bare en evt købet om forholdene
Klart og når du så har haft en skade på 50.000,- fordi dit fundament er ødelagt af fugt, mug osv. så går du heller ikke til dit forsikringsselskab, men klarer lige den lille sag selv.....

Er det for dyrt for dig med vvs-arbejdet så brug tid på at sætte dig ind i hvordan det gøres ordentligt.... så kan du gøre det rigtigt selv!
Lad være med det pjat!

Der er sq da mange af de regler der også er nedsat for ikke at total overforurene landet!!

Gør som VVS'erne siger!! Sæt dig ind i hvordan du laver den rigtige løsning og ikke ender med et eller andet ½ hjertet lort der ender med at skade både dig, miljøet og din pengepung
Kunne forstille mig at problemet med afløbet, er at det kondens som skal ud i afløbet er med en del syre indhold, derfor skal vandet fra fyret ledes direkte i et afløb hvor der kommer en del vand i gennem, fx til en faldstamme.

Da vi fik nyt fyr, kunne de lede kondensvandet gennem et aktivt filter, som neutralisere det sure indhold, og så kunne det afløb som var der i forvejen bruges.

Prøv evt at spørge din vvs'er om det er tilfældet.
Det er noget være fis.
Jeg laver service dagligt på gasfyr og der skulle ikke være noget ivejen med at ligge faste rør langs vægen.
Alt. kan man få en kondensvand pumpe(vil ikke anbefale det)
Det filter som nogle har, er noget komunen har bestemt men er forskeligt fra sted til sted.
Kondensvand er rent og må godt udledes i kloak(bare lidt surt)

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis