Goddag! :-)
Jeg har en gammel Peugeot 103 fra 69' - nu driller pedaltrækket for mig. En dag da jeg kørte sagde det lige pludselig 'KRRRR' (dette skal forestille en stor 'skrat-lyd') fra pedaltrækket (når jeg skriver pedaltrækket mener jeg de to skiver som remmen er snurret rundt om, den store skive er der hvor pedalerne sidder fast) og derefter kørte den afsindigt langsomt + hakkede noget i det - det var tydeligt at høre den ikke var tilfreds!
Endvidere lød det som om noget raslede der inde fra!
Jeg kiggede så inde i den lille skive, der var der 6 små kugler, jeg satte den så tilbage på deres respektive plads (ihvertfald den jeg tror det var! Der var ihvertfald 6 små pladser til dem)
Nu er problemet bare, at den køre stadig som om den ikke er tilfreds (!!!!Undtagen når jeg holder chokeren inde! Så kører den helt fint!!! Hvordan kan det være?)
+ at det bagerste hjul kan ikke kører rundt uden at den tager fat i motoren, altså; den tager fat med det samme, man kan ikke engang trække den uden at den hopper igang!
http://www.users.globalnet.co.uk/~p...031701.jpg
Sådan ser min knallert omtrent ud, her kan i se at pedalerne sidder fast på den store skive, og remmen går rundt om den lille (i dette tilfælde kan man ikke se den lille da den har en beskytter på, det har min ikke)
....hvis jeg dog bare kunne kommer over de 25 km/t!