Ihc wireless

Hej
Jeg overvejer at skifte noget af mit el ud med IHC wireless.
Mit "setup" er pt: 2 loftsudtag der går i en dobbeltafbryder samt 1 loftsudtag der går i sin egen afbryder (på hems)

Jeg vil gerne have mulighed for en "sluk alt lys" funktion samt mulighed for at lysdæmpe de 2 lampe udtag som går i dobbeltafbryderen.

Jeg har fundet frem til at jeg skal have 3 wireless loftsudtag - MEN: sidder lysdæmperfunktionen i selve loftsudtaget eller i selve betjeningstrykket - altså hvilket loftsudtag skal jeg vælge? hvilket betjeningstryk skal jeg vælge? Jeg har kun 1 modul til rådighed.

Jeg har ikke behov for at lysdæmpe loftsudtaget på hemsen. Kan betjeningstrykket godt finde ud af det? Jeg tænker på at et kort tryk tænder eller slukker alle 3 loftsudtag og langt tryk dæmper de 2 loftsudtag.

Vh
Carsten

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dimmeren sidder enten i trykket eller i loftudtaget. Hvis du skal dimme de to loftudtag separat, skal du sætte en dimmer i vægen og en i loftet. Alternativt to dimmere i loftet, men så skal du have et batteritryk i vægen, og det er det ingen grund til. Hvis de to loftudtag ikke skal dimmes hver for sig, kan du nøjes med én dimmer i vægen. Du skal dog være opmærksom på belastningen af dimmeren, hvis du har mange lamper.

Afbryderen til hemsen kan du enten erstatte med en dimmer eller et relæ. Igen er der ingen grund til at erstatte loftudtaget.

Trykkene understøtter ikke muligheden for lang/kort tryk, så det kan du ikke. Men trykket, som passer i 1 modul har 4 knapper, og der kan du bruge 2 af dem til dim op/ned, og de to andre til "scener", dvs. f.eks. sluk alt eller dim til predefineret niveau.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis