Hvad ligges under 11mm gulv på 1. sal?

Hej

Jeg skal have nogle trægulve på i stueetage og 1. sal. Jeg har fundt noget 11mm trægulv jeg godt kunne tænke mig.. Det er også fint til stueetage da der her er beton gulv.
Men på 1. sal er der kun spær, med 30cm mellemrum. Hvad gør man der? Har jo ikke lyst til at ligge 22mm gulvspån, da der også er gulvvarme, og vil jo helst ikke op i 33mm gulvtykkelse, men er det mit eneste valg? Eller er der andre måder at løse det på? Evt noget 12mm spånplade som man bare skruer i spærene, og så med lidt mellemrum, så de ikke ligger og knirker? Eller hvad gør man?

Håber på lidt praktisk erfaring..

Mvh

Morten

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Juel: Har du plads til en 15mm tagxfiner kan den bære over 30cm. Jeg ved dog ikke 

hvordan den dar det med gulvvarme.

tveskæg

 

GF 19 gulvgips kunne være et alternativ, men ikke helt billigt desværre.
Min ide med 12mm spånplade er ikke brugbar?

Mvh

Morten

også når der så kommer 11mm gulv ovenpå? jeg har jo kun 30cm imellem mine gulv strøer..

Mvh

Morten

Er bange for det ,men prøv at lægge en plade ud og gå på den.

tveskæg

 

Hmm ja man kunne jo købe en kvm gulv og en 12mm spån, og teste..

Mvh

Morten

Jeg forstår ikke helt hvordan du kan have gulvvarme og synlige spær med 30 cm c/c. Hvordan er dit gulv opbygget?
Lige nu er alt flået ud, og hhv spær og gulvstrøer ligger med 30cm mellemrum, imellem dem vil jeg ligge rockwool og så nede i det ligge en varmefordelingsplade med gulvvarmeslange i Herovenpå skal jeg jo så have noget gulv, og der har jeg fundet noget 11mm gulv jeg gerne vil have på, men vil jo ikke have 22mm spån under for ikke at få et for tykt gulv, varmen skal jo op igennem..

Mvh

Morten

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis