Køleskab med vario speed kompressor

Der går nok ikke så lang tid før vi skal skifte køleskab Køleskabet er ikke informeret endnu, så det kører stadig upåklageligt.

Da vi sidst købte køleskab (for ca 12 år siden), havde jeg forinden kigget på et jordvarme anlæg, med en kompressor der via fase forskydning kunne ændre hastigheden på kompressoren og dermed spare anlægget for mange uøkonomiske kompressor opstarter. Teknologien var dengang desværre ikke overført til køleskabets kompressor styring.

Mit spørgsmål går , i alt sin simpelhed, ud på om nogle af jer ved om denne "variable kompressor hastighed" teknologi er overført til køleskab?

Hvis Ja, Hvilke mærker?

Hvis Nej, Hvorfor mon? Jeg synes den ligger lige til højre benet. Ikke kun strøm besparelsen, men også et meget mere lydløst køleskab.

Tak for jeres svar

Carsten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Ikke mig bekendt..

Grund - der er for lidt at vinde i forhold til udgiften med udvikling af systemet..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Tak for dit svar.

Dem som har varmepumper installeret derhjemme, får en meget mere effektiv pumpe, derfor troede jeg at det også ville komme til køleskabene på et tidspunkt.

Det har jo ikke rykket særlig meget på køleskabs fronten, de sidste par år. Jeg tror faktisk kun at det er "mere isolering" der har gjort køleskabene (lidt) mere el økonomiske.

Hvad skal man købe ? Skal man bare gå efter A+++++ mærket?

Jeg mener helt bestemt at Gram har lavet sådan noget. Men jeg kan ikke lige finde navnet på en.

Om ikke andet skal det da udbredes noget mere.
-Selv små varmepumper har jo inverterteknologien med sig. Og så er der ikke så langt til at det kan flyttes over i et køleskab!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg mener enkelte af de protable 12V løsninger bruger det, omend start stop er mest almindeligt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis