At amle over....

Jeg har fortrudt lidt at jeg har malet styrhusets træ, med Gori 100 (eller 90), der er vandbaseret.
Istedet vil jeg behandle det med Sigmarine Kuttermaling der er oliebaseret.

Vil oliemalingen trække igennem den vandbaseret maling eller skal det slibes ned (Lidt problematisk, da der er fjer / not gange i træet ?

Eller kan det vaskes med et eller andet der opløser den vandbaseret maling så det er muligt at bruge olie malingen ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gori 100 ligger jo en dækkende hinde, som maling.
Så jeg tror ikke det bliver godt, at overmale med oliemaling, så er det jo op til Goriens vedhæftningsevne, om det nye maling kommer til at sidde fast.

Så en total fjernelse af Gori'en er nok nødvendig for et godt resultat.
Det lyder jo ikke til, at det bliver en nem opgave

mvh jens

 


 

Med den Gori starter råd og svamp ret omgående, malingen forbliver fin, men træet bliver vådt inde under. Og det er egen erfaring, også selvom træet først fik en del grundingsolie.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvad er det du siger ?????

Har lidt svært ved at se fidusen med Gori 100, hvis det er så slem som siger ????
Jeg lod mig overtale til at male nogle bjælker i sommeruset i en kontrastfarve, de fik en kort levetid, mens resten af huset intet fejlede. Det blev opdaget ved at røre ved det, det føltes lidt mærkeligt, så jeg trykkede hårdt og så pissede vandet ud, og så var der en svampet masse, hvor der før var træ. Og jeg mener det absolut så alvorligt, at mine nye døre og vinduer blev leveret ubehandlet, og blev malet med oliebaseret maling. Fandens til arbejde, og så tilbage til fabrikanten for samling.
Derudover kan jeg se hvordan, de omkringboendes plastikmalede vinduer rådner. Der er henne ad gaden, hvor man har skiftet 2 gange på ca 17 år. Vindusfabrikanter er tilbøjelige til at påstå, at de ikke bruger plastmaling, men det gør de, man må nemlig ikke bruge andet. Mine vinduer og døre er iøvrigt af mahogny.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej prøv at bruge brun sæbe til at få gori af smør det godt ind i sæben og kom husholding film på lad det stå i et par dage så skulle det til at være til at skrabe af det virker på bund malling så hvorfor ikke p gori
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også