Uplights på skråvæg

Hej med jer. Jeg har netop oprettet en bruger for at få et par tips. Jeg er total nybegynder på området så bær over med mig

Jeg er igang med at få sat kærestens og mit hjemmekontor i flot stand, og går med en idé om at lave lidt lækker belysning på en skråvæg.

Jeg har aldrig lavet lys før, og tænker at jeg bag disse mappeholdere kan sætte en 4-5 bitte-små uplight-spots der kan give lidt lys på væggen. Da pladsen er trang ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre det. Kan man få nogle små LED dioder eller kan det i det hele taget lade sig gøre?

Budgettet er også halvstramt, men jeg er åben for inputs! På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da med fordel overveje om der ikke det skal være LED du går efter.
Man kan få nogle LED bånd med tape på bagsiden så de kan tapes på forskellige overflader.
Jeg gætter på de kan tape på en alu gardin stang der igen kab tapes eller skrues på bagsiden af reolerne... og vupti er der lys på væggen....

LED båndet kan fidnes mange steder lige fra Harald Nyborg til langt mere proffe handlende.. og de fåes i hvid eller farvet, så du vil kunne styre lyset der skifter etc, eller evt blot en hvid der kan dæmpes så stemningen bliver god...

Faktisk et rigtigg godt projekt jeg selv vil overveje om jeg ikek skal kopiere lidt af :-)

MVH Njord

MVH Njord
Tak for det, det vil jeg i hvert fald kigge lidt mere på .
Hvis I har andre forslager tager jeg imod dem med åbne arme.

Mvh. Jesper
Hvis du vælger LED-bånd ( hvilket jeg helt klart vil anbefale til det formål ) skal du trække dem lidt ned bag reolen. Ellers vil du kunne se 30-60 lysprikker pr. m på væggen

Jeg ved det  - jeg har lavet noget indirekte belysning med LED bånd mod loftet - og kunne tydeligt se de mange prikker indtil jeg satte en mini lyskasse foran.

Prøv at få noget med Ra værdi på over 80 - det giver en fin farvegengivelse - de billigste, der ikke opgiver Ra-værdi er under Ra 70 - og det er for dårligt.

En dimmer til 12V fuldender billedet. Jeg har sat 5 m op i stykker på 3,4 og 1,6 på samme strømforsyning og dimmer - og det virker rigtigt godt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lige for at vise hvordan mit ser ud med Ra 85.

Mit lyser så op mod loftet - så dit vil blive trukket lidt mere opad.

På billedet er der fuldt blus på - og laver fin dæmpet belysning i en stue på 38 m2

Og med et forbrug på sølle 35 W totalt for 5m samt en væsentlig længere levetid end halogen ....... det er også værd at tage med

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis