lambasonde

Hej jeg har en renault clio fra 1995 der forurener for meget den ligger på ca. 0,4 i co2 værdi og lambaværdien ligger også for højt, hvor højt ved jeg ikke de sagde det bare da den skulle synes.
Er der nogen der ved hvor det er bedst at starte?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skulle måske også skrive at det er en 1,8 Rsi jeg har
Det kunne godt tyde på en defekt lambdasonde når lambdaværdien også ligger højt.

Ellers kan det være katten der ikke virker optimalt mere, så skal du sørge for den er godt varm når den skal til syn. Altså køre en god lang tur og giv noget gas, på vej til syn.
Hejsa.

At lambda værdien er for høj tyder oftest på at udstødningen er utæt... Så sæt en klud i enden af den (mens motoren er i gang), og lyt hvor den er utæt, hvis ikke det er det, vil jeg gætte på kat, men kør en rigtig lang tur, og giv bilen nogle tæv(først når den er varm), også køre du til synshallen og høre dem om ikke de lige vil måle den INDEN i laver et omsyn, og hvis den ikke er ok, at du så køre hjem igen, det er blevet en almen service inden for syns branchen.

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Annonce
Hej.

Hvis du har et multimeter ved hånden, kan du kravle en tur under bilen og måle på ledningerne til lambdasonden - spændingen skal pendle mellem 0,1 og 0,9 V. Hvis den ikke svinger, eller evt. svinger langsomt kan det være tegn på sonden ikke virker..

Mvh Simon

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Hej

Labdamsonden virker (jeg satte en ny i) og katalysatoren ser også ud til at virke (jeg målte temperaturen før og efter katalysatoren efter den var kørt hårdt, "den skulle have nogle tæsk" da skulle forskellen være mindst 50 grader og helst højre og den var 110 grader) så jeg er stadig på bar bund.

Kan man måle en MAP sensor eller computeren ?

Med venlig hilsen
hjemmemek
Du kan godt målle på styreboksen, men vil klart anbefale dig at opsøge et værksted... Så sætter de en tester på og udlæser for fejl..

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis